
Fehérneműtől a csocsóasztalig – A Deák17 Galéria inkluzív design kiállítása
Dátum: 2022.11.24
A design szélesebb körű adaptációjával egyre nagyobb hangsúlyt kap az inkluzivitás kérdése: hogyan tudunk olyan technikákat, szerkezeteket és használati tárgyakat létrehozni, amik teljesebb életet tudnak biztosítani azok számára, akik valamilyen fogyatékossággal rendelkeznek? A cél, hogy ne csupán újabb és újabb formavilágú objektumokat hozzunk létre, hanem olyan eszközöket is, amik széleskörben hozzáférhető segítséget képesek nyújtani.
A Találkozások. Ösvényeinken: Veled II. projekt ezekre a problémákra igyekszik választ adni. A kiállítás a MOME, a Magyar Paralimpiai Bizottság, az EGYMI – Mozgásjavító Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és a Millennium Háza közreműködésével jött létre.
További hírek
Mélyen személyes és társadalmilag releváns témákat dolgoztak fel a MOME Photography végzős hallgatói
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Photography MA szakán 2025-ben tizenketten végeznek. Diplomakiállításuk Jövő a jelenben: Barátságos és veszélyes címmel a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központban látható.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) ismét fontos mérföldkőhöz érkezett: a hónapokig tartó komplex felújítás után ünnepélyesen átadták a kibővített kapacitású, megújult egyetemi könyvtárat. A tervezésben a felhasználók, a könyvtárban dolgozó szakemberek és kollégák, a hallgatók és az oktatók visszajelzéseire alapoztak, így ez a beruházás nem csupán infrastrukturális bővítést jelent, hanem a szellemi élet és a közösségi gondolkodás elmélyítését is szolgálja – ráadásul izgalmas designmegoldásokkal.
A nagy mesterek legfontosabb mondatai szelíden hangzanak el, mégis egy életre velünk maradnak. Benkő Imre halk szavú jelenléte ilyen volt, formális és informális keretek között egyaránt. Számos fotográfus tanulhatott a társadalomábrázoló humanista művész érzékeny, empatikus szemléletéből, gondolkodásmódjából táplálkozva. Noha csupán két évig, 1998 és 2000 között oktatott a Zugligeti úti intézményben, riportfotóórái, visszafogott, részletekre érzékeny iránymutatása a dokumentarista fotográfia egész középgenerációját inspirálta. Tudásának lenyomata, ha nem is a maga teljességében, töredékeiben még a második, harmadik nemzedék munkáiban is felfedezhető.