
FRUSKA - Design workshop hátrányos helyzetű fiatal lányoknak
Dátum: 2023.01.25
A FRUSKA egy több blokkból álló design workshop-sorozatunk volt 2022-ben, ahol 10–18 év közötti hátrányos helyzetű lányok számára tettük lehetővé a kreatív tanulást és a közös alkotást, a design eszközeivel többszintű tanulási élményt nyújtottunk.
A műhely első sorozata a Láthatatlan Tanodával együttműködésben az Innovációs Központunk Social Design Hubjának megvalósításában jött létre. A projekt vezetője Csernák Janka, a MOME Innovációs Központjának social design kutatója.
A designoktatási program és workshop célja hogy a résztvevők egyrészt technológiai, eszközhasználati tudásra tegyenek szert, másrészt a létrehozott tárgyak személyre szabásán keresztül megtapasztalják a döntés szabadságát és következményeit, ezáltal tudjanak és akarjanak változtatni az élethelyzetükön.
A FRUSKA-ról itt olvashatsz többet: https://mome.hu/hu/projects/fruska
Olvass tovább az NLC.hu cikkében: https://nlc.hu/csalad/20230121/fruska-program-hatranyos-helyzetu-fiatalok/
További hírek
Mit keres a kifutón a folklór, a klímavédelem vagy az izoláció? Mit jelent a divat, a divattervezés a Z generáció számára? Miként alakulnak át a divatipar központjai és perifériái a 21. században? Többek között erről kaphatunk képet az idei MOME Fashion Show alkalmával a legfrissebb tervezői gondolkodásmódot tükröző kollekcióknak és a különleges kísérőeseményeknek köszönhetően.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemre jelentkezni nem csupán egy képzési forma melletti döntést jelent, sokak számára hosszú ideje dédelgetett álom, szakmai és alkotói célkitűzés. Éppen ezért a felvételi eredmény elmaradása csalódás lehet, különösen akkor, ha csak néhány pont választotta el a jelentkezőt a bekerüléstől... A folytatásra több lehetőség is van, nem muszáj feladni. A MOME oktatási ökoszisztémájában számos olyan alternatív útvonal létezik, amely segít újratervezni, továbblépni, akár frissen érettségizettként, akár már diplomásként.
Hat, a MOME Tiéd a Holnap – a jövő kreatív tehetségeiért 2025 ösztöndíjprogramjában résztvevő diák a MOME alapképzéseire, hárman pedig a Szegedi Tudományegyetemre, az Óbudai Egyetemre és a Magyar Képzőművészeti Egyetemre nyertek felvételt a program diákjai közül. A számok önmagukért beszélnek: a ‘23–ban indított ösztöndíjprogram második évfolyama valódi segítséget kapott a pályakezdéshez, középiskolásokból egyetemi hallgatókká váltak.