FRUSKA - Design workshop hátrányos helyzetű fiatal lányoknak

Date:
A FRUSKA egy több blokkból álló design workshop-sorozatunk volt 2022-ben, ahol 10–18 év közötti hátrányos helyzetű lányok számára tettük lehetővé a kreatív tanulást és a közös alkotást, a design eszközeivel többszintű tanulási élményt nyújtottunk.

A műhely első sorozata a Láthatatlan Tanodával együttműködésben az Innovációs Központunk Social Design Hubjának megvalósításában jött létre. A projekt vezetője Csernák Janka, a MOME Innovációs Központjának social design kutatója. 

A designoktatási program és workshop célja hogy a résztvevők egyrészt technológiai, eszközhasználati tudásra tegyenek szert, másrészt a létrehozott tárgyak személyre szabásán keresztül megtapasztalják a döntés szabadságát és következményeit, ezáltal tudjanak és akarjanak változtatni az élethelyzetükön. 

A FRUSKA-ról itt olvashatsz többet: https://mome.hu/hu/projects/fruska

Olvass tovább az NLC.hu cikkében: https://nlc.hu/csalad/20230121/fruska-program-hatranyos-helyzetu-fiatalok/  

More news

Látványos videó készült az XX Trianguli (XX Tri) nevű vörös óriáscsillag felszínén megjelenő csillagfoltok időbeli változásáról, amelyet a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) adattudósai, Radványi Ádám és Varga Viktor készítettek. A Leibniz-Institut für Astrophysik Potsdam (AIP) és a HUN-REN Csillagászati és Földtudományi Kutatóközpont Csillagászati Intézetének kutatói 16 éves méréssorozat alapján rekonstruálták a vörös óriáscsillag felszínén megjelenő, az átlagosnál hűvösebb területek, úgynevezett csillagfoltok időbeli változását, melyet a két szakember adatvizualizációs animációval tett közérthetővé.

Milyen terápiás hatása lehet egy szép virtuális természeti sétának vagy a kertészkedésnek az immerzív térben? Többek közt ezekre a kérdésekre keresi a választ a MOME FutureCare Labban a Bakk Ágnes Karolina PhD vezetésével zajló Zenctuary VR+ projekt, amely kiemelkedő, közel 1 millió eurós támogatást nyert a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal HU-rizont pályázatán. Az egészségügyi intézmények számára fejlesztett virtuális természeti környezet, amely a tervek szerint rehabilitációs és diagnosztikai célokat is szolgál, javítani tudja majd a betegek ellátását, az idősek életminőségét, elősegíti a regenerálódást, és csökkenti az egészségügyi dolgozók terhelését.

„Nagy megtiszteltetés számomra, hogy a MOME Doktori Iskola vezetőjeként folytathatom a munkámat egy olyan intézményben, amely mindig is az innováció, a kreativitás és a minőség szinonimája volt” – ezekkel a szavakkal fogadta el Szalontai Ábel egyetemi tanár kinevezését a Doktori Iskola élére, mely mostantól 2025. december 31-ig szól.
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121