Hajótúra és búvárbázis tervével is jelentkeztek a CheckINN és a MOME közös ötletversenyére

Dátum: 2022.07.21
Huszonhat csapat nevezett a Revitalizátor ötletversenyre, amelynek célja elhagyatott vagy funkciójukat vesztett területek, ingatlanok turisztikai célú újrahasznosítására vonatkozó ötletek fejlesztése, valamint díjazása.

Huszonhat csapat nevezett a Revitalizátor ötletversenyre, amelynek célja elhagyatott vagy funkciójukat vesztett területek, ingatlanok turisztikai célú újrahasznosítására vonatkozó ötletek fejlesztése, valamint díjazása. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) és a CheckINN Turisztikai Innovációmenedzsment Kft. közös pályázatában arra biztatta a felsőoktatásban résztvevőket, hogy válasszanak ki egy használaton kívüli rozsdaövezeti területet vagy épületet, és gondolják újra a saját életstílusuk és kreativitásuk szerint. 

A Revitalizátor ötletverseny célja, hogy egy fejlesztendő épület, vagy akár egy egész telek, terület új külsőt és funkciót kapjon úgy, hogy eredeti értékei is megmaradnak. Emellett fontos szempont, hogy a fenntarthatóság jegyében a terület visszakerülhessen a modern városi vagy vidéki élet körforgásába, és hosszú távon helyi, valamint turisztikai jelentőségre tehessen szert.  

A verenyre az ország számos egyeteméről jelentkeztek csapatok, köztük a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, a Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapesti Corvinus Egyetem, az ELTE, a Budapesti Metropolitan Egyetem, a Debreceni Egyetem és a Magyar Képzőművészeti Egyetem hallgatói is.   

A több mint huszonöt pályamű az ország legkülönbözőbb tájairól hozott példákat, többek között Pécs, Nyíregyháza, Lillafüred, Visegrád, Veszprém vagy éppen Eger városából. Budapestre fókuszáló elképzelésből is akadt szép számmal: itt főként Újpest, a Népsziget, Csepel és egyéb külvárosi rozsdaövezeti épületekre érkezett revitalizációs ötlet, melyek között jelentős számú rendezvényközpont, szabadtéri programokat felölelő helyszín, vendéglátóegység és szálláshely szerepel. 

A benyújtott munkák közül 5 Terület/Telek kategóriában, 21 pedig Épület kategóriában került kidolgozásra. A revitalizálni kívánt épületek között található több funkcióját vesztett nehézipari gyárépület, telek, valamint vasúti létesítmények és bányászati célokat szolgáló területek is. Érkeztek egészen egyedi koncepciók is: egy csapat egy dunai hajótúrát képzelt el több budapesti rozsdaövezeti épület érintésével, míg mások tematikus múzeumok, kiállítások vagy éppen búvárbázis fejlesztésével, továbbá társadalmi párbeszédre alapuló emlékházzal is jelentkeztek.  

A pályaművek közül a CheckINN és MOME közös szakmai zsűrije választja majd ki azt a tíz, második fordulóba továbbjutó projektet, ahol a koncepció részletesebb kidolgozását várják, melyhez a turizmus és építészet területén mentori segítséget kapnak a résztvevők. A két forduló alapján meghatározott két díjnyertes ötletet csapatonként nettó hárommillió forint értékű ösztöndíjjal jutalmazza a CheckINN. 

További hírek

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) által meghatározott etikai alapelvek rögzítik, hogy kiemelt figyelmet fordítunk az egyetemi polgárok emberi méltóságának, testi-lelki biztonságának, becsületének megőrzésére és megerősítésére, személyhez fűződő jogaik tiszteletben tartására.
Kimagasló eredménnyel zárult a MOME Tervezőgrafika szak szereplése az idei RGB Kreatív Design Awardon: hallgatóink a Talent kategóriában tíz RED, azaz arany, hét BLUE, azaz ezüst és hat GREEN, azaz bronz minősítést szereztek, egy pályamunka a Koncepció kategória döntősei közé jutott. A Pro kategóriában Herbszt László, az Illusztráció szakirány oktatója RED minősítést kapott. Az RGB-díj a hazai vizuális kommunikáció kiemelkedő megoldásait értékeli, a grafikai minőség, a márkaépítés és a médiadesign legjobb példáira irányítva a figyelmet.
A rangos Learning Technologies Awards 2025 versenyen a MOME és a Telekom együttműködése a „Best use of blended learning – commercial sector” kategória legjobbja lett, a díjakat nagyszabású gálaest keretében adták át november 12-én. A Data Experiment nevű, 2024-ben fejlesztett alternatív képzési program arra a kérdésre keresett választ, hogy miként lehet az absztrakt adatot személyes és elmélyült tanulási élménnyé alakítani.