Három év után visszatért a MOME Fashion Show 

Dátum: 2022.11.17
Mi inspirálja a jövő textil- és divattervezőit? Milyen forma- és színvilág jellemzi az új tervezőgeneráció legfrissebb alkotásait? Kele Ildikó, a MOME Divat- és Textiltervezés MA szakvezetője, a KELE Clothing alapítója és Tomcsányi Dóra, oktatónk szakmai vezetésével szervezett divatbemutatón az érdeklődők végre ismét bepillanthattak a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Divat- és textiltervezés szakán zajló kreatív munkába.

A 2022. november 3-án megvalósult különleges bemutatón az elmúlt 3 év BA Textiltervezés, illetve MA Divat- és textiltervezés szakos hallgatóinak diplomamunkáit csodálhatták meg a nézők.  

A MOME Fashion Show célja, hogy bemutatkozási lehetőséget teremtsen az egyetem divat- és textiltervező hallgatói számára, bemutatva a szélesebb közönség számára, hogy milyen témák foglalkoztatják a jövő tervezőgenerációját. A nemzetközi divatiskolák jól bevált gyakorlatához hasonlóan egy nagyszabású divatshow és kiállítás keretében nézhettük meg, miként gondolkozik a divatvilág magyar utánpótlása.  

A rendezvény hagyományainak megfelelően idén is mind az alap-, mind a mesterszakon végzett diplomázók bemutatták tematikus kollekcióikat. A MOME Fashion Show óriási érdeklődés mellett, teljes teltházzal zajlott, a helyszínen többszáz látogató tekintette meg a legfrissebb kreációkat. A nagyközönség mellett az egyetem szakmai partnerei, a divatszakma képviselői, a szaksajtó munkatársai is részt vettek az eseményen, amely évről évre lehetőséget nyújt arra is, hogy a textil- és divatipar fontos szereplőivel és a sajtóval is személyes kapcsolatot alakítsanak ki a hallgatók.  

A MOME Textil szak és elődje mintegy 110 éve képez kiváló szakembereket: közülük sokan már az egyetemi éveik alatt nemzetközi díjakat nyernek, és a későbbiekben is keresett tervezőként folytatják pályájukat. Egyetemünkön többek között olyan neves divatszakemberek, textil- és divattervezők szereztek diplomát, mint Ferenczy Noémi, Léber Barbara, Tóth Bori, Németh Anikó Manier, Konsánszky Dóra, Vágó Réka, Anda Emília, Tóth András, Godena-Juhász Attila és Füzes Eszter, Dévényi Dalma, Kiss Tibor és még hosszan folytathatnánk a sort. Az egyetem hallgatói a diploma után olyan világmárkánál helyezkednek el mint a Louis Vuitton, a Gucci, a Chloé, a Balenciaga, a Vetements, az Acne Studios, a Proenza Schooler, a Marc Cain, az Adidas, a Nike, a Burton vagy a North Face, valamint olyan hazai divatmárkáknál is sikeresen dolgoznak, mint a Nanushka, az Aeron, a Nubu, a Tomcsányi vagy a The Four.

További hírek

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) által meghatározott etikai alapelvek rögzítik, hogy kiemelt figyelmet fordítunk az egyetemi polgárok emberi méltóságának, testi-lelki biztonságának, becsületének megőrzésére és megerősítésére, személyhez fűződő jogaik tiszteletben tartására.
Kimagasló eredménnyel zárult a MOME Tervezőgrafika szak szereplése az idei RGB Kreatív Design Awardon: hallgatóink a Talent kategóriában tíz RED, azaz arany, hét BLUE, azaz ezüst és hat GREEN, azaz bronz minősítést szereztek, egy pályamunka a Koncepció kategória döntősei közé jutott. A Pro kategóriában Herbszt László, az Illusztráció szakirány oktatója RED minősítést kapott. Az RGB-díj a hazai vizuális kommunikáció kiemelkedő megoldásait értékeli, a grafikai minőség, a márkaépítés és a médiadesign legjobb példáira irányítva a figyelmet.
A rangos Learning Technologies Awards 2025 versenyen a MOME és a Telekom együttműködése a „Best use of blended learning – commercial sector” kategória legjobbja lett, a díjakat nagyszabású gálaest keretében adták át november 12-én. A Data Experiment nevű, 2024-ben fejlesztett alternatív képzési program arra a kérdésre keresett választ, hogy miként lehet az absztrakt adatot személyes és elmélyült tanulási élménnyé alakítani.