Így látjuk mi – interdiszciplináris épített környezeti nevelés projektben vettek részt a MOME hallgatói

Dátum: 2023.07.30
A MOME design- és művészetmenedzsment, építőművész szakos hallgatói és a MOME és az ELTE design- és vizuális művészet tanár szakos hallgatói közösen vettek részt azon a kurzuson, mely az épített környezeti nevelés és részvételi tervezés témakörével foglalkozott. Az építőművészek a kurzus keretében egy részvételi tervezés során, középiskolás diákokat bevonva gyakorlati feladatot is kaptak: egy új közösségi tér megtervezését az I. kerületi Szilágyi Erzsébet Gimnázium udvarán.

A kultúrAktív Egyesület által indított Így látjuk mi című kezdeményezés a környezetpszichológia alapvetéséből indul ki: az ember és környezete közötti kölcsönkapcsolatból. A projekt, mely egy féléves kurzus formájában valósult meg, is ezt állította fókuszába, különös tekintettel a felnövekvő generációra. 

A kurzuson három egyetemi csoport vett részt: design- és művészetmenedzsment szakos, vizuális művészet tanárszakos és építőművész hallgatók. Míg az elméleti szakos hallgatók a saját környezethez való viszonyuk elméleti és gyakorlati hátterét fogalmazták meg egyéni feladatokon keresztül, a MOME építőművész hallgatói a Térműhely projektötletet bontották ki, és fejlesztették a megvalósítás szintjére. Az alapkoncepció egy köztér, közpark, a diákok otthon-iskola útvonalára történő reflexió volt, kisebb téri beavatkozás elvégzésével. Végül a helyi igényekre szabva a koncepciót, a Szilágyi Erzsébet Gimnázium 11.A osztályfőnökével és az osztállyal együttműködve, iskolai tanórába ágyazva kezdtek el foglalkozni az iskola kihasználatlan és elhanyagolt udvarának problémakörével. A folyamatot a projektek életre hívó Mihály Regina mutatta be részletesen az Építészfórumra írt cikkében: 

https://epiteszforum.hu/igy-latjuk-mi--epitett-kornyezeti-neveles--termuhely?fbclid=IwAR0ttfNt9As6MKL1nyePJpk2E3H9Bw3A1Wn_bbMxpm0d5LAA94LkFJ92_qI 

További hírek

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) által meghatározott etikai alapelvek rögzítik, hogy kiemelt figyelmet fordítunk az egyetemi polgárok emberi méltóságának, testi-lelki biztonságának, becsületének megőrzésére és megerősítésére, személyhez fűződő jogaik tiszteletben tartására.
Idén a MOME formatervező-hallgatói is bemutatkoznak Eindhovenben, a The Class of 25 kiállításon. Az európai designoktatás tehetségeit ünneplő szemlén idén tizenhat felsőoktatási intézmény vett részt, kibontva a designoktatás szerepét a jövő alakításában, és azt, hogyan gondolkodik a következő tervezőgeneráció a társadalmi és környezeti felelősség kérdéseiről. A MOME-munkák a „gógyi”, az éles eszű, találékony gyakorlati intelligencia fogalma köré csoportosulnak, különböző léptékekkel és médiumokkal kísérleteznek.
Manukyan Tsovinar, a MOME Designer Maker szak hallgatója is átvehette november 17-én a Stipendium Hungaricum Kiválósági Díjat. Az elismerést összesen negyvennyolc, hazánkban tanuló nemzetközi ösztöndíjas kapta, akik a félév során kiemelkedően teljesítettek. A Tempus Közalapítvány, valamint a Külgazdasági és Külügyminisztérium szervezésében megvalósuló esemény a budapesti Festetics-palotában megtartott Kiválósági Díjátadó Gála keretében ünnepelte a tudományos teljesítményt, a kulturális beágyazódást és a közösségi szerepvállalást.