Kis magyar designfikció – A génszerkesztett méhektől a Kunsági Kivészetig

Date:
Mi lehetséges és mi lehetetlen? Hogyan vehet részt a design a jövő alakításában? Milyen hatással lehetnek egyes tárgyak a világra, és hogyan befolyásolhatják a képzeletünket? Az elmúlt években a hazai designoktatásban is megjelentek a designfikcióval foglalkozó programok; a MOME legutóbbi Fikciós tervezés kurzusának fókuszában a klímaváltozás és az egyre szélsőségesebb ökológiai átalakulás állt.

A koncepciók Magyarország globális felmelegedés sújtotta területeinek élhetőbbé tételét célozták. A résztvevők jótékony, invazív fajok génszerkesztésével folytattak fiktív kísérleteket, mézhangya farmok, viselhető energiaforrások és alternatív temetkezési vállalkozások terveit körvonalazták, amelyek segíthetik az egyre gyorsabban változó világunkkal való együttélést.

A designfikció lehetőséget ad egy új jövőkép felvázolására, félúton a tények és a kitalációk között. Kreatív és innovatív termékek, szolgáltatások elképzelésével nyit új perspektívát a jelen kor problémáira, átértelmezve a mindennapinak tűnő dolgokat.

Teljes cikk a Designisso-n…

 

More news

A MOME Campusán mutatták be legkülönlegesebb alkotásaikat

A MOME Animáció szak szervezésében médiaművészek és táncművészek reflektáltak arra, hogyan formálja át a technológia a magánéletünket, társadalmi és fizikai létünket.

Miközben új háborúk törnek ki, fajok pusztulnak el, a bolygó felmelegszik, gleccserek olvadnak, erdők tűnnek el, az emberiséget pedig lassan a tömeges kihalás fenyegeti. Személyesen figyelhetjük meg, ahogy az évmilliók alatt kialakult természetes környezet az elmúlt kétszáz év hatására teljesen átalakul. Hogyan reagálhat a fotográfia és a vizuális művészetek a több fronton jelentkező válságra? Erről tartott előadást 2024 tavaszi félévében, április 2- 5 között Krzysztof Candrowicz interdiszciplináris kurátor, szociológus, kutató és aktivista, a Photography MA szak vendége.
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121