
Koós Pál formatervező művész, egyetemi tanár lesz a MOME új rektora
Dátum: 2023.12.21
2024. augusztus 1-től Koós Pál formatervező művész, egyetemi tanár, a MOME általános rektorhelyettese, oktatás-fejlesztési műhelyének vezetője tölti be egyetemünk rektori pozícióját az intézmény fenntartója, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány döntése értelmében.
Koós Pál az egyetem formatervező szakán diplomázott, pályafutása során számos általa tervezett termék került sorozatgyártásba, akusztikai formaterveivel, hangfalcsaládjaival elnyerte a Magyar Formatervezési Díjat, és több európai elismerést. Huszonhárom éve tanít a MOME-n - vezetésével intézményünk hallgatói számos hazai és külföldi díjat nyertek el. A kiemelkedő tervezőművészeti tevékenységet elismerő állami kitüntetés, a Ferenczy Noémi-díj birtokosa. Hosszú évek óta rektorhelyettesként, a képzéseink fejlesztésével foglalkozó szakmai műhely vezetőjeként szolgálja a MOME közösségét.
További hírek
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) által meghatározott etikai alapelvek rögzítik, hogy kiemelt figyelmet fordítunk az egyetemi polgárok emberi méltóságának, testi-lelki biztonságának, becsületének megőrzésére és megerősítésére, személyhez fűződő jogaik tiszteletben tartására.
Kimagasló eredménnyel zárult a MOME Tervezőgrafika szak szereplése az idei RGB Kreatív Design Awardon: hallgatóink a Talent kategóriában tíz RED, azaz arany, hét BLUE, azaz ezüst és hat GREEN, azaz bronz minősítést szereztek, egy pályamunka a Koncepció kategória döntősei közé jutott. A Pro kategóriában Herbszt László, az Illusztráció szakirány oktatója RED minősítést kapott. Az RGB-díj a hazai vizuális kommunikáció kiemelkedő megoldásait értékeli, a grafikai minőség, a márkaépítés és a médiadesign legjobb példáira irányítva a figyelmet.
A rangos Learning Technologies Awards 2025 versenyen a MOME és a Telekom együttműködése a „Best use of blended learning – commercial sector” kategória legjobbja lett, a díjakat nagyszabású gálaest keretében adták át november 12-én. A Data Experiment nevű, 2024-ben fejlesztett alternatív képzési program arra a kérdésre keresett választ, hogy miként lehet az absztrakt adatot személyes és elmélyült tanulási élménnyé alakítani.


