Koós Pál formatervező művész, egyetemi tanár lesz a MOME új rektora

Dátum: 2023.12.21
2024. augusztus 1-től Koós Pál formatervező művész, egyetemi tanár, a MOME általános rektorhelyettese, oktatás-fejlesztési műhelyének vezetője tölti be egyetemünk rektori pozícióját az intézmény fenntartója, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány döntése értelmében.

Koós Pál az egyetem formatervező szakán diplomázott, pályafutása során számos általa tervezett termék került sorozatgyártásba, akusztikai formaterveivel, hangfalcsaládjaival elnyerte a Magyar Formatervezési Díjat, és több európai elismerést. Huszonhárom éve tanít a MOME-n - vezetésével intézményünk hallgatói számos hazai és külföldi díjat nyertek el. A kiemelkedő tervezőművészeti tevékenységet elismerő állami kitüntetés, a Ferenczy Noémi-díj birtokosa. Hosszú évek óta rektorhelyettesként, a képzéseink fejlesztésével foglalkozó szakmai műhely vezetőjeként szolgálja a MOME közösségét.

További hírek

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem újabb zöld fejezetet nyitott, hiszen szeptember 30-án átadták az egyetem Közösségi Kertjét, amely a fenntarthatóságot és a biodiverzitást erősítő campusfejlesztés meghatározó mérföldköve.
Az idei Budapest Design Weeken a MOME múltja és jövője egyszerre válik láthatóvá: a 360 Design kiállítás a kortárs alkotók munkái mellett a Borz Kováts Sándor-életművet és annak hatásait mutatja be a mai tervezőkre, míg az Átjárások című válogatás a legfrissebb hallgatói munkákon keresztül ad betekintést a formatervezés jövőjébe. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Formatervező szakja több mint ötven éve a magyar design egyik legfontosabb műhelye, amelyből generációk óta kerülnek ki a hazai és nemzetközi kreatívipar meghatározó tervezői.
Idén is bemutatkoztak a MOME hallgatói az Ars Electronica nemzetközi Campus Exhibition keretében. A Gradual Exposure című válogatás vezérfonalát a dezinformáció, a digitális bizalom válsága, a klímaváltozás és a geopolitikai feszültségek témái adták, amelyekhez a hallgatók kísérletező, kutatásalapú és transzdiszciplináris megközelítésekkel kapcsolódtak. A munkák kész válaszok helyett inkább alternatív perspektívákat, új gondolkodási horizontokat kínáltak tükrözve az intézmény erős interdiszciplináris szellemiségét.