Középiskolai tanítási gyakorlaton a MOME tanárképzősei

Date:
A MOME tanárképzésében mindig kiemelt helyet kap az iskolai tanítási gyakorlat, hiszen a tanári pályára készülők számára a valós iskolai környezet biztosítja a legjobb felkészülési terepet. A MOME Design és vizuálisművészet tanárszakjain évente 10-en végeznek, a szakok országos szinten is az egyik legnépszerűbb képzési területhez, a pedagógusképzéshez tartoznak, ahová évente kiemelten sokan jelentkeznek.

Az idei évben április 19. és május 2. között került sor a Design- és vizuálisművészet-tanár MA szakos hallgatók zárótanításaira. Ahogyan minden évben, idén is sokféle szereplő bevonásával zajlottak az iskolai gyakorlatok zárótanításai, amit az egyetemmel együttműködésben lévő közoktatási intézmények egyikében minden végzős hallgatónk teljesít. Az oktatási helyzet olyan közösségformáló alkalom, ahol a végzősök az általános oktatásban és a művészeti szakképzésben is kipróbálhatják magukat. 

Ebben a szemeszterben az Eötvös József Gimnáziumban, a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban, a Jelky András Iparművészeti Szakgimnáziumban, a Budai Rajziskolában folytak a tanítási gyakorlatok. Az oktatási helyzetben a tanárjelöltek olyan önállóan tervezett, – az érintettek számára nyilvános – tanórát valósítanak meg, amely bizonyítja szakmai és pedagógiai felkészültségüket. 

A MOME tanárképzésében kiemelten fontos az iskolai gyakorlat, hiszen a tanári pályára készülők számára a valós iskolai környezet biztosítja a legjobb felkészülési terepet. A gyakorlatok a képzés során fokozatosan építenek a hallgatók bővülő pedagógiai tapasztalataira, ami a középiskolai mentortanárok közvetlen támogatásával formálódik, és amelyet pedagógiai szempontokat mérlegelő közös szakmai megbeszélés zár, legfőbb üzenete pedig a pedagógiai innovációra való törekvés. 

More news

Ismét dominált a társadalmi érzékenység, valamint a technológia és a művészet találkozásában rejlő lehetőségek kibontakoztatása az idei Stefan Lengyel-ösztöndíjasok munkáiban. Idősgondozó applikáció, több oktatási célú játék, izgalmas építészeti koncepciók és egy drónokat hangszerként használó projekt is a nyertesek között van. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem nyolcadik alkalommal adta át a Stefan Lengyel Kiválósági Ösztöndíjat, amellyel legkiemelkedőbb hallgatóinak a munkáját ismeri el.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány javaslatot tett az egyetem polgárainak egy új közösségi szerződés megkötésére, amellyel biztosítaná az intézmény békéjét és a megújulás folytatását. Az Alapítvány célja, hogy az egyetem polgáraival együttműködve rögzítse a közös munka alapelveit, és megerősítse a kölcsönös bizalmat.

Közel 100 fő jelentkezett a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Tiéd a Holnap – A jövő kreatív tehetségeiért 2025-ös ösztöndíjprogramjára. A jelentkezők személyes meghallgatása több vidéki helyszínen, illetve Budapesten is zajlott, a 18 hátrányos háttérből érkező középiskolás diák, a program második évfolyama, már meg is kezdte kreatív képzését a MOME Campusán. Újdonság, hogy idén először pedagógus-ösztöndíjprogram is társul a kezdeményezéshez. Ennek keretében 14, diákjaikat kreatív megközelítéssel oktató középiskolai tanár kap rendszeres anyagi és szakmai támogatást az egyetemtől.
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121