Középiskolai tanítási gyakorlaton a MOME tanárképzősei

Dátum: 2023.05.18
A MOME tanárképzésében mindig kiemelt helyet kap az iskolai tanítási gyakorlat, hiszen a tanári pályára készülők számára a valós iskolai környezet biztosítja a legjobb felkészülési terepet. A MOME Design és vizuálisművészet tanárszakjain évente 10-en végeznek, a szakok országos szinten is az egyik legnépszerűbb képzési területhez, a pedagógusképzéshez tartoznak, ahová évente kiemelten sokan jelentkeznek.

Az idei évben április 19. és május 2. között került sor a Design- és vizuálisművészet-tanár MA szakos hallgatók zárótanításaira. Ahogyan minden évben, idén is sokféle szereplő bevonásával zajlottak az iskolai gyakorlatok zárótanításai, amit az egyetemmel együttműködésben lévő közoktatási intézmények egyikében minden végzős hallgatónk teljesít. Az oktatási helyzet olyan közösségformáló alkalom, ahol a végzősök az általános oktatásban és a művészeti szakképzésben is kipróbálhatják magukat. 

Ebben a szemeszterben az Eötvös József Gimnáziumban, a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban, a Jelky András Iparművészeti Szakgimnáziumban, a Budai Rajziskolában folytak a tanítási gyakorlatok. Az oktatási helyzetben a tanárjelöltek olyan önállóan tervezett, – az érintettek számára nyilvános – tanórát valósítanak meg, amely bizonyítja szakmai és pedagógiai felkészültségüket. 

A MOME tanárképzésében kiemelten fontos az iskolai gyakorlat, hiszen a tanári pályára készülők számára a valós iskolai környezet biztosítja a legjobb felkészülési terepet. A gyakorlatok a képzés során fokozatosan építenek a hallgatók bővülő pedagógiai tapasztalataira, ami a középiskolai mentortanárok közvetlen támogatásával formálódik, és amelyet pedagógiai szempontokat mérlegelő közös szakmai megbeszélés zár, legfőbb üzenete pedig a pedagógiai innovációra való törekvés. 

További hírek

Hogyan lehet a hagyományos népművészeti formakincset, az ehhez szorosan kötődő, archaikus kézműves technikákat és anyagokat újraértelmezni a kortárs design szemléletével? Erre a kérdésre ad különböző válaszokat az idén tízéves Future Traditions program, amely mára a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Divat- és textiltervezés mesterszak képzésének meghatározó tartalmi elemévé vált. 2024-ben a program a Magyar–Török Kulturális Évad keretében zajlott, egy féléven át az isztambuli Marmara Egyetemmel dolgoztak együtt a MOME hallgatói, az itt született eredményeket pedig az isztambuli Magyar Kulturális Központban nyílt kiállításon mutatják be.

Ismét indul a CheckINN Revitalizátor ötletverseny, amelynek célja az elhagyatott vagy funkciójukat vesztett területek és épületek turisztikai célú újrahasznosítására vonatkozó ötletek díjazása.

A technológia, a művészet és az elméleti kutatás határterületeit vizsgálja az Immersive Beats: 360-degree music video joint hackathon, amelyet a MOME Média design szak és a koreai Chung-Ang University közösen szervez. A hatnapos eseményen magyar és dél-koreai hallgatók AI-eszközöket is felhasználva egyesítik a zenét, a mesterséges intelligenciát és az immerzív filmes technológiákat, hogy egyedi 360 fokos víziókat komponálva videóklipeket hozzanak létre. A projekt nemcsak kreatív kísérlet, de egy hosszú távú nemzetközi kapcsolat fontos állomása is.