Legendás magyar formatervezőről nevezi el új ösztöndíját a MOME

Dátum: 2021.02.02
Megújulásának részeként a hallgatóknak nyújtott támogatásait is jelentősen növeli a MOME. Az egyetem kiválósági ösztöndíja mostantól Stefan Lengyel nemzetközi szinten elismert magyar formatervező nevét viseli.

2021.02.02.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) 2020-tól alapítványi formában működik. A MOME - Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány a megújulás egyik fontos lépéseként, jelentősen növeli a hallgatói támogatásokat. A kiválasztás alapját a teljesítmény képezi majd, a megújult ösztöndíjprogram a Stefan Lengyel Kiválósági Ösztöndíj nevet viseli.

Stefan Lengyel a MOME jogelődjének számító Iparművészeti Főiskolán diplomázott. Nevéhez fűződik a magnetofon és a Ganz csuklós villamosának megtervezése, munkáit harminc alkalommal honorálták szakmai díjakkal. Magyarország mellett Németországban, Finnországban, Japánban, az Egyesült Államokban, Itáliában és Tajvanon is dolgozott. Volt az Esseni Egyetem és a MOME formatervező tanszékének vezetője, tanítványai ma világcégek vezető szakemberei. Ő hívta életre a MOME és a Mercedes-Benz együttműködését, aminek keretében a magyar hallgatók csaknem húsz éve tervezik Budapesten a jövő autóit. 2008-ban Lengyelt a Magyar Érdemrend Tisztikeresztjével tüntették ki. 

“Stefan Lengyel életműve nem csupán hallgatóink számára mutat kiváló példát, de megtestesíti a jövő egyetemének innovatív, ambiciózus karakterét is. Szellemiségének erősítése a MOME hosszú távú sikerének egyik fontos építőköve” - fogalmazott Böszörményi-Nagy Gergely, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány elnöke.

 

További hírek

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) által meghatározott etikai alapelvek rögzítik, hogy kiemelt figyelmet fordítunk az egyetemi polgárok emberi méltóságának, testi-lelki biztonságának, becsületének megőrzésére és megerősítésére, személyhez fűződő jogaik tiszteletben tartására.
2025 őszén ismét intenzív műhelymunka jellemezte a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem kurzusheti programjait. A szakokon és évfolyamokon átívelő, vegyes összetételű hallgatói csoportok olyan kortárs témákon dolgoztak, mint a 3D ételnyomtatás vagy a narratív, nézőpontalapú kiállítás kurálásának a gyakorlata.