Legyél Te is mentor! - Tanítsunk Magyarországért Program

Date:
Márciusban a MOME is csatlakozott további 15 egyetem mellé, a Tanítsunk Magyarországért programba, amikortárs mentorálási tevékenységekre alapul, célja a nehezebb körülmények között élő általános iskolások támogatása, a kölcsönös tanulás és a közösségek megerősítése.

Sikeresen zajlott le két nyitó esemény, ahol volt tanárszakos hallgatók vezetésével fogadtak hallgatói mentorok vidékről érkező gyerekeket kreatív workshop keretében. 

A nehezebb helyzetben lévő kistelepüléseken élő gyerekek számára nagy lehetőség, ha megmutatják számukra, hogy a megszokott környezetükön kívül is különböző  lehetőségek várnak rájuk és a képességeik alapján tanulással sokra vihetik. 

Meg kell teremteni a lehetőséget arra, hogy a gyerekek az ország minden pontjáról sikeresen tanulhassanak tovább, hogy ezt követően nagyobb eséllyel induljanak a munkaerőpiacon, hiszen  a tanulás és a munka együttesen visz előre.   

Az egyetemi mentorprogramban résztvevő egyetemisták, a közreműködő általános iskolák egyikében, meghatározott számú 7.és 8. osztályos kisdiákkal kezdik meg a közös munkát, a közös élményszerzést, amelyért havi 35 ezer forintos ösztöndíjban részesülnek, amit eredményesség alapján az alábbi  juttatások egészítenek ki: 

  • havi 10.000 Ft költőpénzt kapnak, melyet a mentoráltakkal közös programok szervezésére fordíthatnak, 
  • a Tanítsunk Magyarországért programban résztvevők a TM kártyával ingyenesen vehetik igénybe a MÁV és a Volán járatait, 
  • a szorgalmas és elhivatott mentoroknak esetenként célprémium formájában köszönjük meg féléves/egész éves munkájukat. 

Egy hallgató maximum négy-öt diákot vesz a szárnyai alá, és segít nekik abban, hogy sikerrel fejezzék be az általános iskolát, valamint tovább folytassák tanulmányaikat a középfokú oktatásban.  

Mit csinál egy mentor? 

  • az őszi félévben részt vesz a tömbösített mentorképzésben, majd a tavaszi félévben heti rendszerességgel mentorál Budapest környéki diákokat 
  • a mentorálás lényege, hogy körülményeik miatt nehezebb helyzetben lévő  fiataloknak segítsünk a tanulásban, önmaguk fejlesztésében, jövőképük kialakításában 
  • a  mentor segíti a diák tanulását, önismeretét, céljainak elérését, megismerteti vele a környékbeli továbbtanulási lehetőségeket, a felvételi rendszert, az információszerzés módját  

Miről szól a mentorképzés?  

  • a mentorálásra felkészítő képzés összetett: tartalmaz pszichológiai és pedagógiai ismereteket, gyakorlatokat és lokális információgyűjtést is 
  • célja, hogy a leendő mentorok megfelelő ismereteket kapjanak a diákok  szocio-ökonómiai helyzetéből adódó nehézségekről, a fejlesztési lehetőségekről, a partneriskolák jellegzetességeiről, a tanulás és továbbtanulás segítésének módszereiről, illetve fontos a saját élményekre alapuló önismeret fejlesztés 

Miért jó mentornak lenni? 

  • rengeteget tanulhatsz, kiléphetsz a komfortzónádból, ritka és értékes tapasztalatot szerezhetsz 
  • megvalósítható célokat és jövőképet adhatsz olyan fiataloknak, akik számára a lehetőségek elérhetetlennek, a célok pedig távoli álomképeknek tűnnek 
  • részese lehetsz egy olyan közösségnek, ahol az emberek valóban tenni szeretnének egymásért 
  • mentorként havi juttatást és kreditet kapsz 

Ki lehet mentor?  

  • egyetemi hallgatók, akik az őszi félévben felvették és elvégezték a felkészítő  kurzust, majd a tavaszi félévben  mentori tevékenységet vállalnak  

Hogyan jelentkezhetsz?  

  • vedd fel a Tanítsunk Magyarországért kurzust szeptemberben 
  • ha további információt szeretnél, látogass el a https://tmo.gov.hu/ weboldalra, vagy írj az tmo@mome.hu email címre

More news

Látványos videó készült az XX Trianguli (XX Tri) nevű vörös óriáscsillag felszínén megjelenő csillagfoltok időbeli változásáról, amelyet a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) adattudósai, Radványi Ádám és Varga Viktor készítettek. A Leibniz-Institut für Astrophysik Potsdam (AIP) és a HUN-REN Csillagászati és Földtudományi Kutatóközpont Csillagászati Intézetének kutatói 16 éves méréssorozat alapján rekonstruálták a vörös óriáscsillag felszínén megjelenő, az átlagosnál hűvösebb területek, úgynevezett csillagfoltok időbeli változását, melyet a két szakember adatvizualizációs animációval tett közérthetővé.

Milyen terápiás hatása lehet egy szép virtuális természeti sétának vagy a kertészkedésnek az immerzív térben? Többek közt ezekre a kérdésekre keresi a választ a MOME FutureCare Labban a Bakk Ágnes Karolina PhD vezetésével zajló Zenctuary VR+ projekt, amely kiemelkedő, közel 1 millió eurós támogatást nyert a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal HU-rizont pályázatán. Az egészségügyi intézmények számára fejlesztett virtuális természeti környezet, amely a tervek szerint rehabilitációs és diagnosztikai célokat is szolgál, javítani tudja majd a betegek ellátását, az idősek életminőségét, elősegíti a regenerálódást, és csökkenti az egészségügyi dolgozók terhelését.

„Nagy megtiszteltetés számomra, hogy a MOME Doktori Iskola vezetőjeként folytathatom a munkámat egy olyan intézményben, amely mindig is az innováció, a kreativitás és a minőség szinonimája volt” – ezekkel a szavakkal fogadta el Szalontai Ábel egyetemi tanár kinevezését a Doktori Iskola élére, mely mostantól 2025. december 31-ig szól.
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121