Lengyel művészeti folyóiratban szerepel az EJTECH

Date:
Lehet-e a textil segítségével történeteket mesélni, történeteket szőni, milyen üzeneteket hordozhat? Textile Art: In the face of contemporary times címmel jelentette meg a poznańi Magdalena Abakanowicz Művészeti Egyetem a Zeszyty Artystyczne (Művészeti Jegyzetek) folyóirat 44. számát, amelyben a hosszú idő után önálló művészeti ággá vált textilművészet kortárs törekvéseiről olvashatunk.

Ahogy a képzőművészet más területein, a textilművészetben is folynak kreatív kutatások, a kiadványban megjelent interjúban ezekről is szó esik, példaként az EJTECH (Kárpáti Judit Eszter DLA és Esteban de la Torre, az IK kutatói) munkáját is bemutatva. Beatrijs Sterk, Janis Jefferies és Claudia Melo Magdalena Kleszyńskával beszélgetnek, az EJTECH munkáját Melo, a Contextile művészeti vezetője, kurátora hozza szóba, bemutatva a kortárs kísérleti szcénát, elsősorban azokat, akik digitális technikákat is alkalmaznak, az alkotás során ezzel kiterjesztve a szövetek „hatótávolságát”. A szakember a csapatot a 2022-es Contextile kapcsán ismerte meg, ahová az alkotópáros a Phase In, Phase Out című munkájával került be.

Az EJTECH duó textilalapú interfészekkel és programozható anyagokkal dolgozik, kutatásaik eredményeinek megismertetésére gyakran installációkat hoznak létre. Magyarországon legutóbb a Zene Házában állították ki Dung Dkar Cloak fantázianevű, jacquard szövött textilből készült interaktív installációjukat, amelyet megérintve a látogatók különböző hangkompozíciókat hozhattak létre.

A Zeszyty Artystyczne folyóirat, amely egyedülálló módon ötvözi a tudományos elemzést a kritikus művészeti alkotó- és írói módszerekkel, 1983 óta jelenik meg, és ezen a szakterületen az egyetlen nagy múltú tudományos és művészeti folyóirat Lengyelországban. 

További információ

More news

A Jövő Egyeteme a MOME fejlesztéséről és átfogó megújulásáról szól, ami az idei év egyik kiemelt fókuszpontja. Az elmúlt időszakban tizenkét munkacsoport dolgozott a programon, akik a Jövő Egyeteme Műhely vezetésével, az egyetem polgárainak széleskörű bevonásával megvalósították a MOME történetének legátfogóbb tervezési folyamatát és kidolgozták a 2023 decemberében a Szenátus által támogatott Jövő Egyeteme program, azaz a „Három Iskola modell” részletes implementációs tervét. Most pedig újabb mérföldkőhöz ért az egyetem. 2024. július 18-án tartott ülésén a MOME Szenátusa meggyőző többséggel és ellenszavazat nélkül támogatásáról biztosította a tervezetet, így tovább folytatódhat a közös munka annak érdekében, hogy jövő télen életbe léphessen az új struktúra, és a MOME Európa meghatározó design-felsőoktatási intézményévé váljon...

A világ egyik legrangosabb digitális művészeti fesztiváljára, az Ars Electronica 2024-re kapott meghívást egyetemünk. A nagy múltú fesztivál Campus-sorozatában minden évben bemutat egy-egy művészeti egyetemet; a kiállítást a linzi egyetemmel közösen szervezik – Linz főterén ezúttal a MOME hallgatói mutatkozhatnak be. Kárpáti Judit Eszter, Esteban de la Torre és Nagy Ágoston kurátorok az elmúlt évek kiemelkedő diplomamunkáiból válogattak.

Új szimbólummal bővült azoknak az emléktárgyaknak a köre, amelyeket a MOME közösségének a tagjai egyetemi pályafutásuk különböző mérföldköveit elhagyva vehetnek át. Az összetartozást erősítő új jelkép egy esztergálással, forgácsolással készült polírozott felületű bronztárgy, a koncepció alapja a MOME emblémájából kiemelt „O” betű. A Fülöp József rektor kezdeményezésére alkotott tárgyat Ádám Krisztián, a MOME mesteroktatója tervezte, és 2024-től valamennyi képzési szint végzősei vehetik át az oklevelükkel együtt.
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121