Magyar Zene Háza - KFI MOME kurzus

Dátum: 2023.01.16

A 2022/23 tanév első félévében a Bényei Judit vezetésével, a Stúdió tagjainak a részvételével szervezett KFI kurzus témája  a Magyar Zene Háza   „Hangdimenziók” című, frissen átadott állandó kiállításának, pontosabban az ott nagy számban és változatosságban használt digitális  alkalmazásoknak a vizsgálata volt. A MOME hallgatói számára az intézménnyel való együttműködés többféle előnnyel járt: 

  • Learning by doing tanulási módszer megvalósulása: egy  “valódi” problémahelyzet felhasználása a tanulásban 
  • A Zene Háza kiállításának megismerése - új és egyedi a digitális alkalmazások komplexitását tekintve 
  • A digitális alkalmazások hasznosulásának kutatása innovatív, új kihívás 
  • A hallgatók saját, teljes körű kutatási élményt szereztek, és önállóan reflektáltak a tapasztaltakra 

A kurzusra 13  hallgató jelentkezett, mind tervezői, mind elméleti szakokról.  A hallgatók részt vettek a kutatás tervezésében, a fókusz és a kutatási kérdések  kialakításában, a mérőeszközök kidolgozásában és validálásában, majd az adatgyűjtésben (megfigyelés, interjúk), illetve az adatvizualizáció eszközével (melynek megismerését az IK egy munkatársa, Minkó Mihály biztosította) elemezték, majd értelmezték az empirikus adatokat. A hallgatók összesen 35 alkalmazásról gyűjtöttek adatokat (a teljes 45-ből).  Mind az empirikus eredmények, mind a hallgatók szubjektív, az “átlag” látogatói véleményeknél jóval árnyaltabb és kritikusabb meglátásai értékes és unikális  visszajelzést adtak a kiállításról, melyek alapul szolgálhattak a kiállítás előre eltervezett revíziójához.  A vizsgálathoz kialakított kutatási módszertant Kőhalmi Anett a doktori kutatásaiban használja más helyszíneken is.  

A KFI kurzus a hallgatók és közreműködő oktatók révén közös platformot teremtett az Akadémia (design és elmélet oktatás, BA és MA szintek), az IK és a Doktori Iskola számára.  

További hírek

Mit keres a kifutón a folklór, a klímavédelem vagy az izoláció? Mit jelent a divat, a divattervezés a Z generáció számára? Miként alakulnak át a divatipar központjai és perifériái a 21. században? Többek között erről kaphatunk képet az idei MOME Fashion Show alkalmával a legfrissebb tervezői gondolkodásmódot tükröző kollekcióknak és a különleges kísérőeseményeknek köszönhetően.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemre jelentkezni nem csupán egy képzési forma melletti döntést jelent, sokak számára hosszú ideje dédelgetett álom, szakmai és alkotói célkitűzés. Éppen ezért a felvételi eredmény elmaradása csalódás lehet, különösen akkor, ha csak néhány pont választotta el a jelentkezőt a bekerüléstől... A folytatásra több lehetőség is van, nem muszáj feladni. A MOME oktatási ökoszisztémájában számos olyan alternatív útvonal létezik, amely segít újratervezni, továbblépni, akár frissen érettségizettként, akár már diplomásként.

Hat, a MOME Tiéd a Holnap – a jövő kreatív tehetségeiért 2025 ösztöndíjprogramjában résztvevő diák a MOME alapképzéseire, hárman pedig a Szegedi Tudományegyetemre, az Óbudai Egyetemre és a Magyar Képzőművészeti Egyetemre nyertek felvételt a program diákjai közül. A számok önmagukért beszélnek: a ‘23–ban indított ösztöndíjprogram második évfolyama valódi segítséget kapott a pályakezdéshez, középiskolásokból egyetemi hallgatókká váltak.