Merj álmodni: a MOME a legszemélyesebb pályaorientációs fesztiválon

Dátum: 2024.12.15
Miért lehet vonzó a MOME a fiatalok számára? Ezt a kérdést járta körbe a 8. Konnekt Live pályaorientációs fesztiválon a MOME-t képviselve Ruppert Dániel, formatervező, oktató, Svarcz Enikő Animáció szakos hallgató, Parag András Textiltervezés BA szakos hallgató és Sirály Dóra grafikus, MOME-alumna. Többek között arról beszélgettek a 16-20 éves korú közönséggel, hogy miről szól egy adott szak, hogyan lehet bekerülni a MOME-ra, és milyen karrierlehetőségek várhatók az egyetem elvégzése után.

Nagy érdeklődés övezte november közepén a MOME csapatát a CEU-ban tartott KonnektLive pályaorientációs fesztiválon, ahol idén 800 résztvevővel zajlott az esemény. A többség arra kereste a választ, hogy mit takar egy adott szak, hogyan lehet a lehető legeredményesebben felkészülni a felvételire, hogyan lehet jelentkezni, és hogy mégis hogyan lehet elhelyezkedni az egyetem elvégzése után, milyen karrierutak várják a diploma után a hallgatókat, meg lehet-e élni egy MOME-s szak elvégzése után. 

  

„Ki kell találni, hogy mi leszek, de nem az a fontos, hogy akkor ebből hogyan fogok megélni”– hangsúlyozta Ruppert Dániel, formatervező, egykori MOME-s hallgató, aki ma a Mobility Lab oktatója. A beszélgetésre még Szegedről is érkeztek érdeklődők.  

  

Svarcz Enikő az animációval kapcsolatban tartott előadást, a szakma sokszínűségét és az izgalmas fejlődési lehetőségeket emelte ki: a filmipartól kezdve a videójáték-fejlesztésen át nagyon sokféle utat járhat be valaki, miután elvégzi a MOME képzését. 

  

Parag András az egyik idei kurzusmunkáját és a felvételi portfólióját is elvitte, hogy az érdeklődő fiatalok élőben is megtapasztalhassák, miről is szól maga a textiltervezés. Az interaktív, közvetlen, jó hangulatú beszélgetésen nagyjából 25-35 diák vett részt, akik nagyon kíváncsiak voltak, hogy mégis hogyan kell elképzelni egy tanévet a MOME-n, milyen feladatok vannak évközben, milyen lehetőségek vannak, hogy valaki megmutassa, bemutassa tehetségét és önmagát. 

  

Sirály Dóra grafikus pedig kiemelte a hallgatóságnak, mennyire fontos az adott szakmában a felkészültség, a tanulás, ugyanis a leggyakoribb kérdések között szerepelt, hogy „Muszáj-e tanulni ahhoz, hogy grafikusként dolgozhassak?". Mint a szakember kifejtette, a folyamatos önfejlesztés és a portfólióépítés elengedhetetlen, ha valaki helyt akar állni. 

 

A legtöbb résztvevő, akiknek 76%-a középiskolás volt, igen hasznosnak tartotta az eseményt, egyikük megjegyezte, hogy számára a LIVE olyan élmény volt, amely ráébresztette, hogy a világ hatalmas és rengeteg lehetőség várja, és azzal kell foglalkoznia, amit nagyon szeret. A MOME szakembereinek közvetlensége és hitelessége egyértelműen hozzájárult ahhoz, hogy a fiatalok valós képet kapjanak a kreatív szakmákról és a hozzájuk vezető útról. Az esemény nemcsak irányt mutatott, hanem motivációt is adott, hogy merjenek nagyot álmodni. 

 

Ha szeretnéd bejárni a régió egyik legizgalmasabb campusát a Mobility Labtől a műhelyeken át a legendás Gond-űzőig egy kis “osztálykirándulás" keretében, a MOME nyitva áll előtted is, csak írj egy e-mailt a brand@-ra, és felvesszük veled a kapcsolatot! 

További hírek

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Photography MA szakán 2025-ben tizenketten végeznek. Diplomakiállításuk Jövő a jelenben: Barátságos és veszélyes címmel a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központban látható.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) ismét fontos mérföldkőhöz érkezett: a hónapokig tartó komplex felújítás után ünnepélyesen átadták a kibővített kapacitású, megújult egyetemi könyvtárat. A tervezésben a felhasználók, a könyvtárban dolgozó szakemberek és kollégák, a hallgatók és az oktatók visszajelzéseire alapoztak, így ez a beruházás nem csupán infrastrukturális bővítést jelent, hanem a szellemi élet és a közösségi gondolkodás elmélyítését is szolgálja – ráadásul izgalmas designmegoldásokkal.
A nagy mesterek legfontosabb mondatai szelíden hangzanak el, mégis egy életre velünk maradnak. Benkő Imre halk szavú jelenléte ilyen volt, formális és informális keretek között egyaránt. Számos fotográfus tanulhatott a társadalomábrázoló humanista művész érzékeny, empatikus szemléletéből, gondolkodásmódjából táplálkozva. Noha csupán két évig, 1998 és 2000 között oktatott a Zugligeti úti intézményben, riportfotóórái, visszafogott, részletekre érzékeny iránymutatása a dokumentarista fotográfia egész középgenerációját inspirálta. Tudásának lenyomata, ha nem is a maga teljességében, töredékeiben még a második, harmadik nemzedék munkáiban is felfedezhető.