Mit vár az üzlet a designertől? – Indul a MOME IxD MA tavaszi szemesztere

Dátum: 2025.01.21
A digitális terméktervezés világa folyamatosan változik, a MOME Interakciótervezés MA programja pedig idén tavasszal is izgalmas képzéssel ad versenyképes tudást. A Digital Product Design kurzus nemzetközi és hazai szakemberek vezetésével gyakorlati betekintést kínál a UX/UI tervezés folyamatába.

A hallgatók a MOME-n valós projektekkel, nemzetközi szakértőkkel ismerkedhetnek meg: a kurzust Lais Kantor, a milánói goodbase studio UX-specialistája és Krizsán Norbert, a budapesti Mito Digital stratégiai tanácsadója vezeti. A résztvevők olyan valós kihívásokkal találkoznak, amelyek túlmutatnak az elméleti megközelítésen, a cél az, hogy piacképes, szerethető és hatékony digitális termékeket hozzanak létre. Megismerhetik a tervezési folyamatok alapjait, beleértve a felhasználói kutatást, a stakeholder interjúk készítését, az információs architektúrák kialakítását, a user flow-k és az interakciós modellek tervezését. Elmélyíthetik vizuális tervezési készségeiteket, hogy az ötleteitek ne csak hatékonyak, de vizuálisan is vonzóak legyenek, fejleszthetik kritikus gondolkodásukat, hogy az üzleti célok mellett a 21. Század kihívásait is szem előtt tarthassák.   

A kurzus lehetőséget ad a résztvevőknek megtapasztalni, mit jelent az üzleti döntéshozók nyelvén beszélni és hogyan lehet a design eszközeivel valódi értéket teremteni, támogatni az üzleti gondolkodást. Az inspiráló közegben dolgozó fiatal tervezők első kézből szerezhetnek tapasztalatot arról, hogyan találkozik az innováció és a stratégiai gondolkodás. 

 

Kövesd munkánkat! 

A MOME IxD MA képzése nemcsak egy tanulmányi program, hanem egy alkotó közösség is, ahol a tudás mellett szakmai kapcsolatok és barátságok születnek. Kísérd figyelemmel a tavaszi szemeszter munkáit, és inspirálódj velünk a digitális jövő formálásában! 

További hírek

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem újabb zöld fejezetet nyitott, hiszen szeptember 30-án átadták az egyetem Közösségi Kertjét, amely a fenntarthatóságot és a biodiverzitást erősítő campusfejlesztés meghatározó mérföldköve.
Az idei Budapest Design Weeken a MOME múltja és jövője egyszerre válik láthatóvá: a 360 Design kiállítás a kortárs alkotók munkái mellett a Borz Kováts Sándor-életművet és annak hatásait mutatja be a mai tervezőkre, míg az Átjárások című válogatás a legfrissebb hallgatói munkákon keresztül ad betekintést a formatervezés jövőjébe. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Formatervező szakja több mint ötven éve a magyar design egyik legfontosabb műhelye, amelyből generációk óta kerülnek ki a hazai és nemzetközi kreatívipar meghatározó tervezői.
Idén is bemutatkoztak a MOME hallgatói az Ars Electronica nemzetközi Campus Exhibition keretében. A Gradual Exposure című válogatás vezérfonalát a dezinformáció, a digitális bizalom válsága, a klímaváltozás és a geopolitikai feszültségek témái adták, amelyekhez a hallgatók kísérletező, kutatásalapú és transzdiszciplináris megközelítésekkel kapcsolódtak. A munkák kész válaszok helyett inkább alternatív perspektívákat, új gondolkodási horizontokat kínáltak tükrözve az intézmény erős interdiszciplináris szellemiségét.