MOME KIKI — Kipakolás Kiállítás

Dátum: 2024.02.18
Első alkalommal rendezték meg az Art and Design Management szak hallgatói a MOME KIKI-t, azaz a Kipakolás Kiállítást, ahol az egyetem öt angol nyelvű mesterképzése – Design, Photography, Animation, Interaction Design, Designer Maker – hallgatóinak válogatott munkáit prezentálták a nagyközönségnek. A koncepció a hallgatók számára biztosított nyilvános megjelenési lehetőségek hiányából indult ki, platformot teremtve arra, hogy az egyetem falai között születő, értékes munkák a féléves értékelés után ne a fiókban végezzék, hanem méltó láthatóságot kapjanak.

A kiállítás 2024. február 16. és 22. között, a Deák Erika-ösztöndíj-program részeként valósult meg, amelyet a MOME KIKI ötletével Tereh Natasa és Bárány Theo, az Art and Design Management szak hallgatói nyertek el 2023 szeptemberében. 

Az első KIKI a „333 szabály” témájára épült, amely a szorongással való megküzdés egyik hasznos relaxációs technikája. A módszer lényege, hogy feszült szituációban keresni kell a térben három tárgyat, meg kell érinteni három felületet, valamint azonosítani három hangot. A fizikai valóságot tudatosítva így könnyebben visszaszerezhetővé válik az irányítás a gondolatok, majd a test felett. A kiválasztott tizenhárom hallgató ehhez hasonlóan arra keresett megoldást, hogyan tudnak egyéni nézőpontjukból kiindulva felülemelkedni a szorongásaikon. Az alkotásokban közös, hogy nem csupán reflektálnak a szorongató problémákra, hanem azok feloldását, továbblépési lehetőségeit is keresik saját szakmai eszközeikkel. 

A 3-as szám a kiállítás koncepciójában is megjelent: a három részre osztott kiállítótér három gondolati egység köré szerveződött. Az első térben az ember és környezete közötti egyensúly megteremtésére, a másodikban a felnövés nehézségeire, a gyökereink keresésére és átértelmezésére fókuszáltak, míg a harmadik rész a gyász és az elengedés témáját dolgozta fel.  

 

Interjú a szervezőkkel: https://designisso.com/2024/03/04/ennek-ki-kellett-jonnie-interju-a-mome-kiki-menedzsereivel 

  

Projektmenedzsment: Bárány Theo, Tereh Natasha, Villám Vivien  
Kurátorok: Bálint Juli & Baranyi Zs. Fani 
Grafika: Varga Tímea 
Social Media Management: Lukovics Flóra 
Kiállítók: Bunford Péter, Gajewszky Anna, Diana Hubska, Majoros Míra, Nagy Balázs, Pere Viktória, Rakonczai Diána, Szalay Eszter, Szeredi Sára, Tetiana Tarenkova, Tóth Hunor, Adi Tudose, Varga Domonkos, Zsurbej Jázmin 

További hírek

Hogyan lehet a hagyományos népművészeti formakincset, az ehhez szorosan kötődő, archaikus kézműves technikákat és anyagokat újraértelmezni a kortárs design szemléletével? Erre a kérdésre ad különböző válaszokat az idén tízéves Future Traditions program, amely mára a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Divat- és textiltervezés mesterszak képzésének meghatározó tartalmi elemévé vált. 2024-ben a program a Magyar–Török Kulturális Évad keretében zajlott, egy féléven át az isztambuli Marmara Egyetemmel dolgoztak együtt a MOME hallgatói, az itt született eredményeket pedig az isztambuli Magyar Kulturális Központban nyílt kiállításon mutatják be.

Ismét indul a CheckINN Revitalizátor ötletverseny, amelynek célja az elhagyatott vagy funkciójukat vesztett területek és épületek turisztikai célú újrahasznosítására vonatkozó ötletek díjazása.

A technológia, a művészet és az elméleti kutatás határterületeit vizsgálja az Immersive Beats: 360-degree music video joint hackathon, amelyet a MOME Média design szak és a koreai Chung-Ang University közösen szervez. A hatnapos eseményen magyar és dél-koreai hallgatók AI-eszközöket is felhasználva egyesítik a zenét, a mesterséges intelligenciát és az immerzív filmes technológiákat, hogy egyedi 360 fokos víziókat komponálva videóklipeket hozzanak létre. A projekt nemcsak kreatív kísérlet, de egy hosszú távú nemzetközi kapcsolat fontos állomása is.