Online tréning a digitális oktatás iránt érdeklődő film- és médiaművészeti oktatóknak

Dátum: 2022.06.10
A future.film.education projektjének keretében június 25–26. között megrendezésre kerülő workshopra azokat a film- vagy médiaművészetekkel foglalkozó tanárokat várják, akik érdeklődnek az online oktatási módszertanok és az új gyakorlatok iránt. Az együttműködésen alapuló kutatási projektben a MOME két másik neves intézmény mellett vesz részt.

A future.film.education projektjének keretében június 25–26. között megrendezésre kerülő workshopra azokat a film- vagy médiaművészetekkel foglalkozó tanárokat várják, akik érdeklődnek az online oktatási módszertanok és az új gyakorlatok iránt. Az együttműködésen alapuló kutatási projektben a MOME két másik neves intézmény mellett vesz részt. 

A future.film.education elnevezésű projekt célja, hogy egy innovatívabb, inkluzívabb és sokszínűbb filmes és felsőoktatási környezetet teremtsen az online térben és azon kívül egyaránt. Az együttműködésben három európai film-, illetve művészeti iskola – a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem mellett a németországi ifs internationale filmschule köln és a portugáliai Universidade Lusófona – vesz részt egy speciális online oktatási eszköztár és nyílt online kurzus (MOOC) kidolgozásában.  

A júniusi kétnapos tréningen az érdeklődő oktatóknak lehetősége nyílik arra, hogy az online formátum sajátosságaihoz igazítva átalakítsák az óráikat, valamint más film- és médiaművészeti oktatókkal közösen, esettanulmányok segítségével elsajátítsák az e-learning alapjait, és megosszák egymással az ötleteiket és a kihívásokat. A résztvevők megtudhatják, hogy ők és diákjaik miként profitálhatnak a digitális és online platformok használatából, valamint kialakíthatják saját, jövőbeli online kurzusuk tanmenetét. 

Az angol nyelvű, online workshop ingyenes, a regisztrációkat korlátozott számban (40 főig) várják a future.film.education honlapján.  

Időpont: 2022. június 25–26., 10–16 óra között 

A future.film.education projekt az Európai Unió Erasmus+ programjának társfinanszírozásával, a “Cooperation for innovation and the exchange of good practices - Partnerships for Digital Education Readiness” („Együttműködés az innováció és a bevált gyakorlatok cseréje terén az ifjúsági területen”) pályázat keretében valósul meg.

További hírek

Mit keres a kifutón a folklór, a klímavédelem vagy az izoláció? Mit jelent a divat, a divattervezés a Z generáció számára? Miként alakulnak át a divatipar központjai és perifériái a 21. században? Többek között erről kaphatunk képet az idei MOME Fashion Show alkalmával a legfrissebb tervezői gondolkodásmódot tükröző kollekcióknak és a különleges kísérőeseményeknek köszönhetően.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemre jelentkezni nem csupán egy képzési forma melletti döntést jelent, sokak számára hosszú ideje dédelgetett álom, szakmai és alkotói célkitűzés. Éppen ezért a felvételi eredmény elmaradása csalódás lehet, különösen akkor, ha csak néhány pont választotta el a jelentkezőt a bekerüléstől... A folytatásra több lehetőség is van, nem muszáj feladni. A MOME oktatási ökoszisztémájában számos olyan alternatív útvonal létezik, amely segít újratervezni, továbblépni, akár frissen érettségizettként, akár már diplomásként.

Hat, a MOME Tiéd a Holnap – a jövő kreatív tehetségeiért 2025 ösztöndíjprogramjában résztvevő diák a MOME alapképzéseire, hárman pedig a Szegedi Tudományegyetemre, az Óbudai Egyetemre és a Magyar Képzőművészeti Egyetemre nyertek felvételt a program diákjai közül. A számok önmagukért beszélnek: a ‘23–ban indított ösztöndíjprogram második évfolyama valódi segítséget kapott a pályakezdéshez, középiskolásokból egyetemi hallgatókká váltak.