Személyével kapcsolatban bizalmi szavazást kezdeményezett a MOME rektora

Dátum: 2025.02.07
Koós Pál, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem rektora, aki 24 éve szolgálja - korábban oktatóként, tanszékvezetőként, rektorhelyettesként, majd rektorként - az intézményt, elkötelezett az elmúlt napokban kialakult helyzet megoldása iránt. Célja a nyugodt, zavartalan munka és oktatás feltételeinek megteremtése, ehhez azonban elengedhetetlen a rektor legitimitásának tisztázása, így a mai napon a saját személyével kapcsolatban bizalmi szavazást kezdeményezett a Szenátusnál.

Ahogy arról az egyetem a mai napon már tájékoztatást adott, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány vezető testülete február 7-én egyhangú döntéseket hozott a szenátus jogköreinek kiszélesítéséről. Kopek Gábor, a MOME korábbi rektora, egyetemi tanár pedig levélben fordult az egyetem közösségéhez, amelyben hangsúlyozta a párbeszéd és a megegyezés fontosságát. 

További hírek

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) által meghatározott etikai alapelvek rögzítik, hogy kiemelt figyelmet fordítunk az egyetemi polgárok emberi méltóságának, testi-lelki biztonságának, becsületének megőrzésére és megerősítésére, személyhez fűződő jogaik tiszteletben tartására.
Kimagasló eredménnyel zárult a MOME Tervezőgrafika szak szereplése az idei RGB Kreatív Design Awardon: hallgatóink a Talent kategóriában tíz RED, azaz arany, hét BLUE, azaz ezüst és hat GREEN, azaz bronz minősítést szereztek, egy pályamunka a Koncepció kategória döntősei közé jutott. A Pro kategóriában Herbszt László, az Illusztráció szakirány oktatója RED minősítést kapott. Az RGB-díj a hazai vizuális kommunikáció kiemelkedő megoldásait értékeli, a grafikai minőség, a márkaépítés és a médiadesign legjobb példáira irányítva a figyelmet.
A rangos Learning Technologies Awards 2025 versenyen a MOME és a Telekom együttműködése a „Best use of blended learning – commercial sector” kategória legjobbja lett, a díjakat nagyszabású gálaest keretében adták át november 12-én. A Data Experiment nevű, 2024-ben fejlesztett alternatív képzési program arra a kérdésre keresett választ, hogy miként lehet az absztrakt adatot személyes és elmélyült tanulási élménnyé alakítani.