Tovább robog a Mercedes-Benz – MOME Interaction Design MA együttműködés

Dátum: 2024.12.06
A Mercedes-Benz és a MOME az elmúlt húsz évben szoros partnerséget alakítottak ki. Ennek során a budapesti egyetem járműtervezési programja a világ élmezőnyébe került: a MOME hallgatói és oktatói tevékenyen részt vettek az autógyár designprogramjaiban. Számos hallgató került előbb gyakornokként, majd munkatársként a luxusmárka designrészlegébe, vagy az Audi, a KIA, a BMW és a Volvo tervezői csapatába. 2024 augusztusában az Interaction Design MA szak hallgatói is ellátogattak a stuttgarti gyárba, az ottani prezentációkról továbbfejlesztett koncepciókat hoztak haza.

2023-ban a MOME Interaction Design MA is csatlakozott a partnerséghez, hogy a márka számára újszerű megoldásokat tervezzen az autóba épített digitális élményekre alapozva a B2C mobilitási piacon. A 2024. őszi félév előtt, a nyári szünetben néhány volt hallgató, valamint elsőéves mesterhallgató látogatott el a Mercedes-Benz központjába, a németországi Stuttgartba. 

Ennek előzménye, hogy az elmúlt két évben a Mercedes három tervezője mentorálta a szak hallgatóit, akik közül, hárman – Biki Viktória, Muszka Sára és Illés Eszter – elnyerték az egyetem Stefan Lengyel Kiválósági Ösztöndíját. 

A tavalyi félév KIPAK bemutatója után a Mercedes tervezői meghívták a szakvezető Fogarasy Tamást, a kurzust vezető oktató Molnár Pétert, a Design Intézet igazgatóját, valamint hallgatóinkat Stuttgartba, hogy meglátogassák gyárukat, és bemutassák a hallgatói projektet a tervezőcsapatuknak. 

A kurzusokon a hallgatók áttekintést kaptak a Mercedesről, a márka értékeiről, a legmodernebb koncepcióautók tervezéséről, továbbá megismerték a jármű- és autóipari piac jelenlegi helyzetét. Az oktatók a kutatási módszerekre, a szintézis, a környezetelemzés fontosságára, valamint a digitális és fizikai ergonómiára összpontosítottak, a márka számára alkalmazkodó vizuális tervezési mintákat és részletes prototípusokat készítettek. 

Néhány projekt a mindennapi kihívásokra és a lehetséges megoldásokra összpontosított az ingázás, a munka és a magánélet egyensúlya, a balesetmegelőzés és a felhasználói élmény javítása terén, nemcsak a vezető, hanem az utazó gyermekek számára is. 

A sikeres látogatás és prezentáció után a szak már a jövő évi kurzust tervezi, hogy új és izgalmas projekteket és témákat fedezhessen fel hallgatóival. Ágoston Bence formatervező alumnusnak, valamint Horváth Viktor UX designernek külön köszönetet mondanak a kurzusok oktatása során nyújtott támogatásukért. 

2025 tavaszán újra a MOME-s hallgatókkal tervez vezetési élményt a Mercedes. 

 

 

Link a két hallgatói munkához: 

https://mome.hu/hu/projektek/immerziv-auto-utaster-elmeny 

https://mome.hu/hu/projektek/autok-gesztus-es-hangvezerles-fejlesztese 

https://mome.hu/hu/projektek/mercedes-memory-lane 

További hírek

Milyen eszközökkel tanul ma egy formatervező, építész vagy médiaművész? Hogyan készül fel a MOME a jövő generációinak technológiai és szakmai igényeire, és miért alap, hogy egy tervező tudjon bánni 3D nyomtatóval, lézervágóval? Ebbe nyerhettek betekintést a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) bemutatóján, ahol a legfrissebb fejlesztésekkel találkozhattak a résztvevők. Ezeknek köszönhetően a hallgatók a hagyományos technikák elsajátítása mellett a high-tech eszközök vagy a professzionális filmes felszerelések használatát is megtanulhatják.

Tizedik alkalommal rendezték meg 2025–ben a Startup Safarit, a magyar startup-ökoszisztéma legnagyobb közösségi eseményét, a kétnapos esemény 700 ember részvételével, 200 programelemmel, hét helyszínen zajlott, ebből az egyik legizgalmasabb programkínálatot a Zugligeti úti campus nyújtotta az érdeklődőknek. A konferencia második napján nem csak a helyszín volt a MOME, de olyan szakmai események házigazdája is, amelyek megismertették a résztvevőket az egyetem szakembereinek jövőbemutató projektjeivel, innovatív együttműködéseivel.

Melyek a rovarmágnes növények, mit kell tenni, ha méhlegelőt szeretnénk a kertünkbe? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre válaszolt a Hegyvidéki Önkormányzat április végi beporzóbarát programja, amelynek szakmai partnere a MOME volt. A kedvezményes magkeverékvásár mellett a látogatók előadásokat hallhattak a témában, és benézhettek a MOME méhcsaládjaihoz is.