Túl a tipográfián — a koreai írásrendszer perspektívái
A szöuli Nemzeti Hangul Múzeum anyagaiból építkező kiállítás új megvilágításba helyezi a hangult: a dizájn felől értékeli azt 23 dél-koreai kortárs művész értelmezésében. Az alkotások a hangul esztétikai jelentőségét térképezik fel az alkalmazott művészetben, bútorokon, plakátokon, ruhákon köszön vissza a koreai betűkészlet és annak gondolatisága.
A MOME Campus több ilyen különleges helyspecifikus alkotásnak is teret ad. ‘A magán- és mássalhangzók nappalija’ címmel bemutatott installáció bútorszettjét a Hunmindzsongum huszonnyolc karaktere, a 3D nyomtatott szobrokat pedig a koreai mássalhangzók kiejtéséhez szükséges hangképző szervek ihlették.
A hosszú távú együttműködés eredménye a tárlat mellett egy kurzusheti workshop is, mely arra kérdésre kereste a választ, hogy milyen szimbólumokkal és esztétikával értelmezhető újra a koreai írásrendszer.
Egy a kiállításhoz kapcsolódó szakmai program keretében pedig a hazai tervezőgrafikai szakma legrangosabb eseményéhez, a Graphifesthez kapcsolódva tartottak koreai művészek szemináriumokat a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen. Sun Byoung-il, a dél-koreai Namseoul Egyetem vizuális tanszékének nemzetközileg elismert professzora tervezőgrafika szakos hallgatókkal dolgozott, Lee Jinwoo és Choi Sejin, a szöuli LIFT-OFF grafikai stúdió alapítói pedig interaktív, speciálisan koreai tipográfiai workshopot vezettek a Tervezőgrafika, Animáció, Formatervező mesterképzésben résztvevőknek.
Az együtt indított sikeres projektek folytatásáról egyetemünk a campusunkra látogató Kim Youngsu-val, a Hangul Múzeum igazgatójával, és Kim Jiyeong-gal, a Budapesti Koreai Intézet projekmenedzserével, valamint két kurátorával, Kang Yeonmin-nal és Lee HyunJin-nal tárgyalt.