Üzleti képességeket fejleszt a MOME

Date:
Mostantól a hallgatók vállalkozói képességeinek fejlesztésére is fókuszt helyez a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem. A másfél éves program a piackutatás, a pozícionálás és az értékesítés korszerű módszertanaira is kiterjed majd, és 2022-től minden alapszakos hallgató képzésének kulcsfontosságú része lesz.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány, a MOME fenntartójaként 2021 nyarán kérte fel az egyetemet, hogy tegyen lépéseket a hallgatók üzleti, vállalkozói és projektmenedzsment képességeinek fejlesztésére. “A MOME-n a hagyományosan magas színvonalú művészeti és design oktatáson túl, a 21. században erre a tudásra is szükség van egy tehetség kibontakozásához”, hangsúlyozta Böszörményi-Nagy Gergely, a MOME alapítványi elnöke. 

A képzés részeként a piaci értékteremtés, a pozícionálás, az értékesítés és az üzleti kommunikáció korszerű módszertanait sajátíthatják el a hallgatók, és külön pillér foglalkozik majd a szervezetfejlesztési, jogi és pénzügyi ismeretek átadásával. “Legfontosabb célunk, hogy a hallgatóink felkészültek legyenek a kreatíviparra jellemző foglalkoztatási formákban, egyéni vállalkozóként, digitális nomádként, vagy éppen csapatmunkában, egy kis- és középvállalkozás kötelékében való érvényesülésre”, fogalmazott Fülöp József rektor. 

A képzés fejlesztésében a MOME szakmai partnere a KÜRT Akadémia, amely sokéves tapasztalattal rendelkezik üzleti fókuszú oktatási tartalmak kidolgozásában. „Egy gondolkodásmódot szeretnének átadni a hallgatóknak, amely a kísérletezésre, a tesztelésre, a visszajelzéseken alapuló döntéshozatalra helyezi a hangsúlyt”, fogalmazott Vityi Péter, a KÜRT Akadémia vezetője. A 2022-es tanévben startoló új képzési modul három teljes szemeszteren át tart majd, és a MOME minden alapszakos hallgatójának kötelező lesz teljesíteni. 

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány azt is bejelentette, hogy teljes egészében finanszírozza a MOME könyvtárának bővítését egy, a kreatívipar gazdasági és vállalkozói dimenzióit bemutató szekció létrehozásával, a legfrissebb hazai és külföldi könyvek és folyóiratok folyamatos beszerzésével a hallgatók számára.

More news

Négy napos intenzív workshoppal indult a MOME Service Design szakirányú továbbképzés második féléve. A workshop szakmai partnerei Dóczi-Nagy Katalin és Antonia Fedlmeier voltak, a Laerdel Medical norvégiai központjának vezető service designerei, akik egy aktuálisan futó éles projekt fejlesztésébe vonták be a hallgatókat.

Elindult a 2024-es CheckINN Revitalizátor, a CheckINN Turisztikai Innovációmenedzsment Kft. és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem közös ötletpályázata. A legjobb revitalizációs ötleteket felmutató csapat 3 millió forintot vihet haza. A versenyre elsősorban építész- és turizmus-vendéglátóipari hallgatóktól várnak olyan koncepciókat, amelyek rozsdamezős területeket gondolnak újra, elhagyatott ipari épületeket töltenek meg új élettel, úgy, hogy azok korábbi értékei ne vesszenek el, illetve hogy a tervnek turisztikai szempontból is értékelhető hatása legyen.

Budapest lendületét, hangulatát ismerhetjük meg a MOME Anim műhelyében készített, az ÉnBudapestem app népszerűsítésére készített animációkból. Számos ikonikus helyszínt – köztük a Trafót, a Toldi Mozit, a Gellért-hegyet, a fürdőket – mutatják be a hallgatók saját, a helyszínekhez kapcsolódó élményeiken keresztül.
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121