Üzleti képességeket fejleszt a MOME

Dátum: 2021.10.20
Mostantól a hallgatók vállalkozói képességeinek fejlesztésére is fókuszt helyez a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem. A másfél éves program a piackutatás, a pozícionálás és az értékesítés korszerű módszertanaira is kiterjed majd, és 2022-től minden alapszakos hallgató képzésének kulcsfontosságú része lesz.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány, a MOME fenntartójaként 2021 nyarán kérte fel az egyetemet, hogy tegyen lépéseket a hallgatók üzleti, vállalkozói és projektmenedzsment képességeinek fejlesztésére. “A MOME-n a hagyományosan magas színvonalú művészeti és design oktatáson túl, a 21. században erre a tudásra is szükség van egy tehetség kibontakozásához”, hangsúlyozta Böszörményi-Nagy Gergely, a MOME alapítványi elnöke. 

A képzés részeként a piaci értékteremtés, a pozícionálás, az értékesítés és az üzleti kommunikáció korszerű módszertanait sajátíthatják el a hallgatók, és külön pillér foglalkozik majd a szervezetfejlesztési, jogi és pénzügyi ismeretek átadásával. “Legfontosabb célunk, hogy a hallgatóink felkészültek legyenek a kreatíviparra jellemző foglalkoztatási formákban, egyéni vállalkozóként, digitális nomádként, vagy éppen csapatmunkában, egy kis- és középvállalkozás kötelékében való érvényesülésre”, fogalmazott Fülöp József rektor. 

A képzés fejlesztésében a MOME szakmai partnere a KÜRT Akadémia, amely sokéves tapasztalattal rendelkezik üzleti fókuszú oktatási tartalmak kidolgozásában. „Egy gondolkodásmódot szeretnének átadni a hallgatóknak, amely a kísérletezésre, a tesztelésre, a visszajelzéseken alapuló döntéshozatalra helyezi a hangsúlyt”, fogalmazott Vityi Péter, a KÜRT Akadémia vezetője. A 2022-es tanévben startoló új képzési modul három teljes szemeszteren át tart majd, és a MOME minden alapszakos hallgatójának kötelező lesz teljesíteni. 

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány azt is bejelentette, hogy teljes egészében finanszírozza a MOME könyvtárának bővítését egy, a kreatívipar gazdasági és vállalkozói dimenzióit bemutató szekció létrehozásával, a legfrissebb hazai és külföldi könyvek és folyóiratok folyamatos beszerzésével a hallgatók számára.

További hírek

Mit keres a kifutón a folklór, a klímavédelem vagy az izoláció? Mit jelent a divat, a divattervezés a Z generáció számára? Miként alakulnak át a divatipar központjai és perifériái a 21. században? Többek között erről kaphatunk képet az idei MOME Fashion Show alkalmával a legfrissebb tervezői gondolkodásmódot tükröző kollekcióknak és a különleges kísérőeseményeknek köszönhetően.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemre jelentkezni nem csupán egy képzési forma melletti döntést jelent, sokak számára hosszú ideje dédelgetett álom, szakmai és alkotói célkitűzés. Éppen ezért a felvételi eredmény elmaradása csalódás lehet, különösen akkor, ha csak néhány pont választotta el a jelentkezőt a bekerüléstől... A folytatásra több lehetőség is van, nem muszáj feladni. A MOME oktatási ökoszisztémájában számos olyan alternatív útvonal létezik, amely segít újratervezni, továbblépni, akár frissen érettségizettként, akár már diplomásként.

Hat, a MOME Tiéd a Holnap – a jövő kreatív tehetségeiért 2025 ösztöndíjprogramjában résztvevő diák a MOME alapképzéseire, hárman pedig a Szegedi Tudományegyetemre, az Óbudai Egyetemre és a Magyar Képzőművészeti Egyetemre nyertek felvételt a program diákjai közül. A számok önmagukért beszélnek: a ‘23–ban indított ösztöndíjprogram második évfolyama valódi segítséget kapott a pályakezdéshez, középiskolásokból egyetemi hallgatókká váltak.