Üzleti képességeket fejleszt a MOME

Dátum: 2021.10.20
Mostantól a hallgatók vállalkozói képességeinek fejlesztésére is fókuszt helyez a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem. A másfél éves program a piackutatás, a pozícionálás és az értékesítés korszerű módszertanaira is kiterjed majd, és 2022-től minden alapszakos hallgató képzésének kulcsfontosságú része lesz.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány, a MOME fenntartójaként 2021 nyarán kérte fel az egyetemet, hogy tegyen lépéseket a hallgatók üzleti, vállalkozói és projektmenedzsment képességeinek fejlesztésére. “A MOME-n a hagyományosan magas színvonalú művészeti és design oktatáson túl, a 21. században erre a tudásra is szükség van egy tehetség kibontakozásához”, hangsúlyozta Böszörményi-Nagy Gergely, a MOME alapítványi elnöke. 

A képzés részeként a piaci értékteremtés, a pozícionálás, az értékesítés és az üzleti kommunikáció korszerű módszertanait sajátíthatják el a hallgatók, és külön pillér foglalkozik majd a szervezetfejlesztési, jogi és pénzügyi ismeretek átadásával. “Legfontosabb célunk, hogy a hallgatóink felkészültek legyenek a kreatíviparra jellemző foglalkoztatási formákban, egyéni vállalkozóként, digitális nomádként, vagy éppen csapatmunkában, egy kis- és középvállalkozás kötelékében való érvényesülésre”, fogalmazott Fülöp József rektor. 

A képzés fejlesztésében a MOME szakmai partnere a KÜRT Akadémia, amely sokéves tapasztalattal rendelkezik üzleti fókuszú oktatási tartalmak kidolgozásában. „Egy gondolkodásmódot szeretnének átadni a hallgatóknak, amely a kísérletezésre, a tesztelésre, a visszajelzéseken alapuló döntéshozatalra helyezi a hangsúlyt”, fogalmazott Vityi Péter, a KÜRT Akadémia vezetője. A 2022-es tanévben startoló új képzési modul három teljes szemeszteren át tart majd, és a MOME minden alapszakos hallgatójának kötelező lesz teljesíteni. 

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány azt is bejelentette, hogy teljes egészében finanszírozza a MOME könyvtárának bővítését egy, a kreatívipar gazdasági és vállalkozói dimenzióit bemutató szekció létrehozásával, a legfrissebb hazai és külföldi könyvek és folyóiratok folyamatos beszerzésével a hallgatók számára.

További hírek

Ismét indul a CheckINN Revitalizátor ötletverseny, amelynek célja az elhagyatott vagy funkciójukat vesztett területek és épületek turisztikai célú újrahasznosítására vonatkozó ötletek díjazása.

A technológia, a művészet és az elméleti kutatás határterületeit vizsgálja az Immersive Beats: 360-degree music video joint hackathon, amelyet a MOME Média design szak és a koreai Chung-Ang University közösen szervez. A hatnapos eseményen magyar és dél-koreai hallgatók AI-eszközöket is felhasználva egyesítik a zenét, a mesterséges intelligenciát és az immerzív filmes technológiákat, hogy egyedi 360 fokos víziókat komponálva videóklipeket hozzanak létre. A projekt nemcsak kreatív kísérlet, de egy hosszú távú nemzetközi kapcsolat fontos állomása is.

Tizennégy, az ország legkülönbözőbb pontjáról érkező, különböző hátterű középiskolai tanár részvételével indult el a Tiéd a holnap pedagógus-ösztöndíjprogram.