Üzleti képességeket fejleszt a MOME

Dátum: 2021.10.20
Mostantól a hallgatók vállalkozói képességeinek fejlesztésére is fókuszt helyez a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem. A másfél éves program a piackutatás, a pozícionálás és az értékesítés korszerű módszertanaira is kiterjed majd, és 2022-től minden alapszakos hallgató képzésének kulcsfontosságú része lesz.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány, a MOME fenntartójaként 2021 nyarán kérte fel az egyetemet, hogy tegyen lépéseket a hallgatók üzleti, vállalkozói és projektmenedzsment képességeinek fejlesztésére. “A MOME-n a hagyományosan magas színvonalú művészeti és design oktatáson túl, a 21. században erre a tudásra is szükség van egy tehetség kibontakozásához”, hangsúlyozta Böszörményi-Nagy Gergely, a MOME alapítványi elnöke. 

A képzés részeként a piaci értékteremtés, a pozícionálás, az értékesítés és az üzleti kommunikáció korszerű módszertanait sajátíthatják el a hallgatók, és külön pillér foglalkozik majd a szervezetfejlesztési, jogi és pénzügyi ismeretek átadásával. “Legfontosabb célunk, hogy a hallgatóink felkészültek legyenek a kreatíviparra jellemző foglalkoztatási formákban, egyéni vállalkozóként, digitális nomádként, vagy éppen csapatmunkában, egy kis- és középvállalkozás kötelékében való érvényesülésre”, fogalmazott Fülöp József rektor. 

A képzés fejlesztésében a MOME szakmai partnere a KÜRT Akadémia, amely sokéves tapasztalattal rendelkezik üzleti fókuszú oktatási tartalmak kidolgozásában. „Egy gondolkodásmódot szeretnének átadni a hallgatóknak, amely a kísérletezésre, a tesztelésre, a visszajelzéseken alapuló döntéshozatalra helyezi a hangsúlyt”, fogalmazott Vityi Péter, a KÜRT Akadémia vezetője. A 2022-es tanévben startoló új képzési modul három teljes szemeszteren át tart majd, és a MOME minden alapszakos hallgatójának kötelező lesz teljesíteni. 

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány azt is bejelentette, hogy teljes egészében finanszírozza a MOME könyvtárának bővítését egy, a kreatívipar gazdasági és vállalkozói dimenzióit bemutató szekció létrehozásával, a legfrissebb hazai és külföldi könyvek és folyóiratok folyamatos beszerzésével a hallgatók számára.

További hírek

Mit keres a kifutón a folklór, a klímavédelem vagy az izoláció? Mit jelent a divat, a divattervezés a Z generáció számára? Miként alakulnak át a divatipar központjai és perifériái a 21. században? Többek között erről kaphatunk képet az idei MOME Fashion Show alkalmával a legfrissebb tervezői gondolkodásmódot tükröző kollekcióknak és a különleges kísérőeseményeknek köszönhetően.
Két elkötelezett oktató vehette át az idei Aurum Futuri díjat. A „Jövő aranya” elismerést idén German Kinga PhD művészettörténész, kurátor, oktató, valamint Schneider Ákos PhD designkultúra-kutató, esztéta kapta – mindketten olyan szakemberek, akik hisznek a design és a pedagógia jövőformáló hatásában, tevékenységük pedig a MOME falain is túlmutat. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem történetében harmadik alkalommal átadott kiválósági díjakkal az intézmény a legkiemelkedőbb oktatóit és kutatóit ismeri el, reflektorfénybe állítva a hallgatók mentorálásában, az oktatás megújításában és a kutatásban megvalósuló munkájuk értékteremtő erejét.
Hogyan támogathatja egy tér a közösségeket, hányféleképp lehet egy traumát a fotográfia segítségével képpé formálni? Miképpen vonhatunk be sérült embereket egyszerű tevékenységekbe, egy kis játékkal hogyan csökkenthetjük a kis elsősök szorongását? A válaszokat az ismét a MOME évnyitóján átadott Stefan Lengyel Kiválósági Ösztöndíj nyertesei mondják el munkáikkal: az idei válogatás egyszerre bizonyítja, hogy a design egy gondolkodásmód, amellyel esélyt teremthetünk, és amely nem nélkülözheti a kutatást és a kísérletezést sem.