Moholy-Nagy University of Art and Design

A metaverzum megismerése: A kulturális és oktatási perspektíva

Publikáció
Partners
A Goethe Intézet és az Immerzió és Interkació Hub közös kutatási projektje
A Goethe Intézettel való kutatási együttműködés a metaverzum hatását vizsgálja a felsőoktatásra és a kulturális szektorra. Az iparági szakemberekkel készített interjúkat elemzi, hogy megértse a jelenlegi véleményeket, a lehetséges alkalmazásokat és a jövőbeli kihívásokat. A kutatási eredmények a szakembereket, oktatókat és politikai döntéshozókat célozzák meg, és betekintést nyújtanak a metaverzum innovatív kulturális élmények és oktatási programok számára történő hasznosításához.

Ebben a Goethe Intézettel közösen végzett kutatásban, amely az első ilyen jellegű tanulmány, összefoglaljuk a Goethe Intézet által 2023-ban a kreatív és kulturális ágazat, valamint a felsőoktatás területén dolgozó németországi és nemzetközi szakemberekkel készített 41 kvalitatív mélyinterjún alapuló megállapításokat. A tanulmány célja, hogy vázlatos képet adjon arról, hogyan érzékelik és használják a jelenlegi technológiai fejlesztéseket a fent említett ágazatokban, feltérképezve azokat a fogalmakat és elképzeléseket, amelyeket az e területeken dolgozók a „metaverzum” kifejezéshez társítanak, és kiderítve, hogyan látják a gyakorlataikat ehhez kapcsolódni. A tanulmány célja az is volt, hogy kiderítse, milyen új kihívásokat jelenthetnek a metaverzumhoz kapcsolódó technológiák a felhasználók számára (pl. a biztonsággal, az oktatás tervezésével vagy a kulturális programokkal kapcsolatban), és azt is, hogyan látják a kulturális intézmények szerepét e terek kialakításában vagy az ahhoz való hozzájárulásban.

Az interjúk elemzésekor arra törekedtünk, hogy számos olyan témát határozzunk meg, amelyekben az interjúalanyok érintettek, a jövő lehetőségeit érintik és érintjük azt, hogy az egyén hogyan tud eligazodni ezekben a fogalmakban és terekben. Ez a fehér könyv a kreatív ipar és a kulturális szektor szakembereinek, felsőoktatási szakemberek (tanárok, programkoordinátorok, stratégák) és politikai döntéshozóknak, valamint a virtuális világok tervezőinek szól, hogy ajánlásokat fogalmazzon meg arra vonatkozóan, hogyan működhetnek ezek a metaverzum-szerű környezetek és virtuális világok a kulturális szakmák területén, és hogyan segítheti a kreatív ipar szakembereit és a jövő oktatóit abban, hogy személyre szabottabb és jövőorientáltabb, de mégis értékorientált programokat és környezeteket tervezzenek a közönség számára.

Publikáció

Name of document
Making Sense of the Metaverse: A Cultural and Educational Perspective
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121