Ki vagy? - Önismeret fejlesztő komplex pedagógiai program
A projektet megalapozó elméleti kutatás ÚNKP pályázat keretében zajlott, A művészettel nevelés lehetőségei az önismeret fejlesztésben középiskolás korban címmel. Ebben kibontottam a célcsoport fejlődéslélektani, szociálpszichológiai aspektusait kortárs társadalmi dinamizmusok és 4 éves tanári tapasztalataim alapján.
Példákkal és kutatásokkal támasztom alá, hogy a művészet és a művészeti oktatás egyén és ezáltal -Beuys soziale plastik elmélete után szabadon- társadalomformáló hatású, minek következtében a Vizuális nevelés - akár tanmenetbe ágyazva is - vállalhatja azt a felelősséget, hogy a résztvevőinek mentális egészségét támogatja.
A 30 órásra tervezett program, mely szakdolgozatom tárgya is, iskolán kívüli tevékenység keretében épp úgy felhasználható lesz, mint tanmenetbe ágyazva. A képzőművészeti vonatkozás nem határozza mega résztvevő összetételét, maximum a létrejött produktumok kvalitását.
“A legfontosabb, hogy a gyerek értse meg:
ez az óra nem a művészetről, róla szól!”
-Bodóczky István a vizuális nevelésről