University of the Future
Thank you
A Jövő Egyeteme program attól egyedülálló, hogy a MOME közössége, oktatóink, dolgozóink és hallgatóink az egyetem saját karakterére szabva, közösen dolgozzák ki a részleteit. Köszönjük a MOME minden polgárának, aki szakmai tudásával támogatta a program megszületését!
A Jövő Egyeteme program kidolgozásában kiemelkedő szerepet vállaltak:
Aczél Petra, Andavölgyi Vivien, Babarczy Eszter, Barcza Dániel, Barna Máté, Bellágh Botond, Berkovics Dalma, Bodnár Tekla, Brovinszki László, Bujdosó Attila, Cseh Dániel, Cseke Tamás, Csernátony Fanni, Djogni Ábel, Érmezei Lili, Fábián Noémi, Farkas Dávid, Fehér Borbála, Ferenczhalmy Zsófia, Ferenczy Bálint, Fogarasy Tamás, Fonseca María Paloma, Forgách Emma, Fülöp József, Gorka-Focht Máté, Gosztonyi Csaba, Gubicz Flóra, Gyenge Zsolt, Halóka Mirtill, Harmati Hedvig, Herter Júlia, Horányi Attila, Húnfalvi András, Juhász Adrienn, Juhász Dóra, Juhász Péter, Kálmán Zsuzsa, Kele Ildikó, Keszeg Anna, Kondor Edit, Koós Pál, Kovács Csaba, Kovács Kata, Kovács Tímea, Kőpataki Eszter, Krasz Ádám, Kudász Arion, Lasma Ivaska, László Fanni, Lévai Klára, Lévai Róbert, Lipóczki Ákos, Lóki Eszter, Lukács Lilla, Margitházi Orsolya, Marián Balázs, Máté Gábor, Matheidesz Réka, Milovits Máté, Mohácsi András, Molnár Beáta, Molnár Péter, Nagy-Kovács Zsófi, Németh Tünde, Orlai Balázs, Pais Anna, Pálfalusi Attila, Péter András, Péri Gergő, Plank Lívia, Pozsár Péter, Püspök Balázs, Schneider Ákos, Schmidt Andrea, Simándi-Kövér Annamária, Simon Ildikó, Szabó Viki, Szalontai Ábel, Szentpéteri Márton, Szöllősi Tímea, Takács Laura, Takács Zsófia, Tasnádi Gergő, Tornyánszki Éva, Tóth-Horváth Réka, Vargha Balázs, Veres Bálint, Vészi Sámuel, Vető Péter, Vincze Zsuzsanna, Weisz Szilvia, valamint a Hallgatói Önkormányzat, a Doktori Önkormányzat és a MOME Szakszervezet tagjai és képviselői
Köszönjük továbbá a MOME mindazon polgárainak szerepvállalását, akik a dolgozói és hallgatói fórumokon, vitanapokon és egyéb egyeztetéseken osztották meg velünk javaslataikat, észrevételeiket.
A Jövő Egyeteme program az ő munkájuk eredménye is.
News
Pozsár Péter
Classic School igazgató
"A MOME az alma materem. Élénken emlékszem az első itt töltött napokra, azóta 25 év telt el. A Jövő Egyeteme műhelyében részt venni megtiszteltetés és hatalmas felelősség, személyes ügy. Arra törekszem, hogy a MOME értékeit megőrizve olyan új tartalmakat illesszünk a képzésbe, amelyek még egyedibbé, vonzóbbá és verenyképesebbé tehetik az itt szerzett diplomát. A szakmai kérdések mellett különösen nagy figyelmet fordítunk a hallgatók és az itt dolgozó szakemberek közösségének fejlesztésére."
Kapitány Ágnes és Kapitány Gábor
Széchenyi- és Moholy-Nagy-díjas társadalomtudós-házaspár, professor emerita és egyetemi magántanár
"A Jövő Egyeteme a mi értelmezésünkben három értéken alapszik: felelősség, minőség, humanizmus. A felelősség a szabadság magasabb foka: a közösen elfogadott célokon belül az egyén által vállalt feladatkör kire-kire teljes mértékben rá van bízva (az embernek adatott szabad akarat tisztelete, és az ettől elválaszthatatlan felelősségtudat feltételezése jegyében). A minőségelvnek megfelelően minden emberből igyekszünk kihozni a benne rejlő sajátos, másokkal összemérhetetlen lehetőségek maximumát. Végül, a humanizmus az emberléptékűségen és az emberi kultúrának a gépi civilizációval szembeni prioritásán kívül azt jelenti, hogy a többi embert nem korlátunknak, és nem is versenytársunknak, hanem gazdagítónknak tekintjük, magunkat pedig a többi ember gazdagítójának."
Molnár Péter
Future School igazgató, szenátusi tag
"A Jövő Egyeteme keretében létrejövő Future School egyedülálló lehetőség arra, hogy felépítsünk egy olyan, a MOME értékein nyugvó alkotóműhelyt, ami összefogja és kiemeli az erősségeinket az oktatás, a kutatás és a társadalmi cselekvés területein. Az új rendszerben több lehetőséget biztosítunk a hallgatóknak, hogy szakmai tudásukat más területek képviselőivel együttműködve, interdiszciplináris együttműködéseken keresztül mélyítsék el; hogy betekintést nyerjenek a kutatói és akadémiai létbe; hogy képessé váljanak cselekvő alkotóként tenni a társadalmi változásokért."
Gosztonyi Csaba
Professional School igazgató
"Mitől izgalmas számomra a Jövő Egyeteme? Új kapcsolódások, elképesztően tehetséges emberekkel való szoros együttgondolkodás, amelynek eredménye egy olyan különleges oktatási ökoszisztéma lehet, amely amellett, hogy eddigi karrierem betetőzése, óriási lehetőségeket tartogat az életszélig és élethosszig tanulásban érdekelt felnőttek számára."
Szalontai Ábel
Doktori Iskola vezető
"A MOME Doktori Iskolájának célja, hogy olyan gondolkodókat és vezetőket képezzen, akik a világ bármely területén inspirációt és megoldásokat nyújtanak. Együtt tanulunk, kutatunk, és közösen építjük a jövőt – felelősséggel, elhivatottsággal és szenvedéllyel. Hiszem, hogy a Jövő Egyeteme keretei között az iskola a párbeszéd és a felfedezés központja lehet, ahol a határokat átlépve, új perspektívák születhetnek."
Bujdosó Attila
Future School, Kutatási vezető
"A Jövő Egyeteme keretében létrejövő Future School lehetőséget ad arra, hogy közelebb hozzuk egymáshoz a mesterképzést, a doktori képzést és a kutatási-innovációs tevékenységeket. Így a hallgatókat is könnyebben tudjuk majd bevonni kutatásokba, és jobban segíthetjük az innovatív ötleteik megvalósítását. Az új, most még formálódó kutatási műhelyek a társadalmi és ökológiai szempontból legfontosabb területekre fókuszálnak; ezzel a MOME az eddiginél jobban hozzá tud járulni a jövő kihívásainak azonosításához és megoldásához."
Püspök Balázs
Professional School, Oktatási vezető, szenátusi tag
"A Jövő Egyeteme fontos lépés abban, hogy olyan korszerű oktatási módszereket alakítsunk ki, amelyek biztos alapokat nyújtanak a hallgatók számára, támogatják a gyakorlati tudás megszerzését, valamint elősegítik a diszciplínák közötti együttműködést és az új oktatási tartalmak bevezetését. Ez a projekt biztosítja, hogy a MOME alkalmazkodni tudjon a változó igényekhez, és hogy az élvonalban maradjunk."
Takács Zsófia
Future School, Operatív vezető
"A Jövő Egyeteme számomra lehetőség, hogy a MOME küldetésének megvalósítását – hogy hallgatóinkat képessé tegyük a jövő komplex kihívásaira – önmagunkon kezdjük, és valósítsuk meg szervezeti szinten is. Csak akkor lehetünk igazán sikeresek, ha belül is jól működünk, jó példával járunk elöl, ami beszüremkedik az oktatásba."
Marián Balázs
Építőművész MA szakvezető, szenátusi tag
"Hosszú évek óta dolgozunk az építőművész alap- és mesterszak korszerűsítésén, korunk változó kihívásainak megértésén, és a képzésbe való integrálásán. Az én perspektívámból a Jövő Egyeteme egy lehetőség: olyan nyitott keretrendszer, amit mi, oktatók és hallgatók közösen töltünk fel tartalommal, amelyben új formákat találunk az együttműködésre és segítjük az egyéni életutak elindítását. Az új struktúra tágabb lehetőséget ad az egymásra épülő, közösen meghatározott témák által vezérelt, a korábbinál sokkal inkább interdiszciplináris szemléletű képzésre, ezáltal a nagyobb, szabadabb átjárhatóságra. Másfelől támogatja a szakunk további fejlesztését, a kortárs tendenciák és az ezekhez kapcsolódó programelemek hangsúlyosabb megjelenését is."
Bodnár Tekla
Hallgatói Hub vezető
"A felsőoktatás komplex világában számomra a legizgalmasabb azoknak a pontoknak a megtalálása, amiken keresztül új, pozitív hatást gyakorolhatunk a különböző hallgatói és alumni életívszakaszokra. A Jövő Egyeteme erre adott lehetőséget - hogy a MOME missziójával összhangban, különböző területeteket képviselő kollégákkal közösen dolgozhassunk. Az új mentorprogramok elindítása, az alumni közösség bevonása az egyetem életébe, vagy éppen a felsőoktatáshoz kapcsolt szolgáltatások körének bővítése mind ezt a célt szolgálja."
Povedák István
Kutatásetikai Bizottság elnöke, habilitált egyetemi docens, témavezető
"A jövő egyeteme, ahogy elképzelem, egyszerre őrzi a tradicionális tudásformákat és ösztönzi az innovációt, a kreatív megújulást. Értő szakembereket képez, miközben elősegíti a különböző diszciplínák közötti együttműködést, és a design eszközeivel formálja a felelősségteljes gondolkodást. Működésének alapja pedig nem lehet más, mint a kölcsönös bizalom."
Mohácsi András
Habilitált egyetemi docens, szenátusi tag
"Tapasztalt túrázóként elmondhatom, hogy az útirány megtalálása mellett a legnehezebb két dolog a sátor felverése... és a sátrak felszedése. 25 éve tanítok a MOMÉ-n. Közel 2 éve dolgozunk a Jövő Egyetem programon, hogy a jelen kihívásainak értelmezését a jövőben is hitelesen tudjuk képviselni. Úgy látom, megint haladunk tovább."
Milovits Máté
Stratégiai és fejlesztési igazgató
"A Jövő Egyeteme programon dolgozni hatalmas inspiráció volt számomra. A rengeteg munka, közös tervezés segített új perspektívákat felfedezni, a kollégákkal való közös erőfeszítés a személyes kapcsolatokat is pozitívan formálta a közösségben. Ez a program képes arra, hogy a MOME egy modernebb, rugalmasabb szervezeti struktúrával, előremutató oktatási és kutatási programokkal, és a közösség erejével ismét szintet lépjen!"
Simon Péter Bence
Grafika Tudásközpont vezető
"A Jövő Egyeteme keretében létrejövő tudásközpontok segítenek a MOME-n dolgozó, magas kvalitású szakembereknek, hogy nyissanak az egyemen kívüli lehetőségek felé. Célom, hogy a MOME kutatóit, tervezőit és művészeit aktivizálva, a közösen elért eredményeink nemzetközi szinten is láthatóbbak legyenek."
Barna Máté
Fejlesztési Műhely operatív vezető
"Közel 15 éve vagyok jelen a MOME-n, előkészítős diákként kezdtem, és azóta BA és MA hallgatóként, doktoranduszként, óraadóként, tanársegédként, kommunikációsként, oktatásfejlesztőként, tervezőként és vezetőként is volt alkalmam végigkísérni az egyetemünk alakulását. A Jövő Egyeteme projekt számomra egyedülálló lehetőség arra, hogy az eddig is kiemelkedő színvonalú oktatásunkat még magasabb szintre emeljük. Ez az átalakulás esélyt kínál arra, hogy a MOME nemcsak itthon, hanem nemzetközi szinten is példaértékű egyetemmé váljon, inspirációt nyújtva mindazoknak az oktatási intézményeknek, akik hasonló útra lépnének."
Pálfalusi Attila
Media Design BA szakvezető, szenátusi tag
"A Jövő Egyeteme folyamat egyik legnagyobb erénye, hogy a most létrejövő Classic School alapozó programjában az egyetem valamennyi elsőéves hallgatója együtt, közösségként tanulhat. Ez kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy a különböző szakok hallgatói már tanulmányaik kezdetétől szoros kapcsolatokat építsenek egymással, erősítve az összetartozás érzését – olyan barátságokat és szakmai együttműködéseket kialakítva, amelyek nemcsak az egyetemi évek alatt, hanem a későbbi életükben is meghatározóak lehetnek."
Vető Péter
Egyetemi docens, MA képzési vezető
"Előremutatónak tartom, hogy a Future School multidiszciplináris kurzusaiba az egyetem kutatói és doktoranduszai is részt vesznek, így a hallgatók számára ez a lehetőség több fajta életpályamodellre enged rálátást. A kurzusok négy, meghatározott tematikához való illeszkedése könnyebben kommunikálhatóvá teszi az eredményeinket hazai és nemzetközi szinten."
Djogni Ábel
Sport- és designmenedzser
"A Jövő Egyeteme számomra a pozitív változás és az együttműködés példája, ahol a közösség ereje és a közös célok lendülete határozza meg az irányt – egy dinamikus és fenntartható jövő felé."
Have a question?
The team at the University of the Future Office is available to assist with any questions – please feel free to reach out using the contact details provided.