
EJTECH included among artists of the Contextile 2022
Date: 2022.09.01
EJTECH included among artists of the Contextile 2022
Phase In, Phase Out by EJTECH (Judit Eszter Kárpáti and Esteban de la Torre, researchers of MOME Innovation Center) was selected for the prominent international Contextile 2022 (Contemporary Textile Art Biennial).
EJTECH included among artists of the Contextile 2022
Phase In, Phase Out by EJTECH (Judit Eszter Kárpáti and Esteban de la Torre, researchers of MOME Innovation Center) was selected for the prominent international Contextile 2022 (Contemporary Textile Art Biennial).
The biennial celebrating its 10th anniversary this year will be held between 6 September and 30 October in Guimarães, Portugal, under the theme Re-make dialogues for a textile culture.
From 1505 entries submitted by 1250 artists, 50 items from 50 artists have been selected by the illustrious jury to be featured at the biennial.
More news
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem újabb zöld fejezetet nyitott, hiszen szeptember 30-án átadták az egyetem Közösségi Kertjét, amely a fenntarthatóságot és a biodiverzitást erÅ‘sÃtÅ‘ campusfejlesztés meghatározó mérföldköve.
This year’s Budapest Design Week brings MOME’s past and future into focus. The 360 Design exhibition showcases the legacy of Sándor Borz Kováts and its impact on today’s designers, alongside contemporary works. Meanwhile, the Passages exhibition offers a glimpse into the future of product design through the latest student projects. For over fifty years, MOME’s Product Design BA and Design MA programmes have been at the forefront of Hungarian design education, nurturing generations of designers who have gone on to become defining figures in both the domestic and international creative scenes.
Idén is bemutatkoztak a MOME hallgatói az Ars Electronica nemzetközi Campus Exhibition keretében. A Gradual Exposure cÃmű válogatás vezérfonalát a dezinformáció, a digitális bizalom válsága, a klÃmaváltozás és a geopolitikai feszültségek témái adták, amelyekhez a hallgatók kÃsérletezÅ‘, kutatásalapú és transzdiszciplináris megközelÃtésekkel kapcsolódtak. A munkák kész válaszok helyett inkább alternatÃv perspektÃvákat, új gondolkodási horizontokat kÃnáltak tükrözve az intézmény erÅ‘s interdiszciplináris szellemiségét.