Kit érdekel a látogató? - szakmai szimpózium 2024.05.29-én

Date: 2024.05.29

A MOME campuson rendezett eseményen 70-en vettek részt. A teljes nap részletes programja itt olvasható. A  múzeumlátogatókra fókuszáló szakmai összejövetelt több cél is motiválta. A kulturális örökségi intézményekkel való közel másfél évtizedes együttműködésünk során konstatáltuk, hogy mennyire kevés figyelem, kapacitás jut a tudásátadást, bevonódást segítő kiállítási alkalmazások megtérülésének a vizsgálatára, noha az ilyen kutatások mind a múzeumi szakma, mind a kreatív tervezők számára  iránymutató tanulságokkal szolgálhatnak.  

A másik apropó a doktori iskolákban – így a MOME-n is – folyó látogatókutatási munkák bemutatása volt azzal a céllal is, hogy a fiatal kutatók egymást inspirálják, új kutatási módszertanokkal  ismerkedjenek meg. 

Végül az eseménnyel a Stúdiónk megalakulására is fel kívántuk hívni a figyelmet.     

A szimpózium nagy érdeklődést váltott ki, a meghívottak számának csak a teremkapacitás szabott kényszerű határt.  A résztvevők képviselték a hazai múzeumi és kiállítási szcénát: régi és vadonatúj, kicsi és nagy, fővárosi és vidéki, eltérő funkciókat betöltő intézményekből egyaránt érkeztek az érdeklődők.. Mellettük  jelen voltak kezdő vagy befutott tervezők, alumnik és hallgatók is. 

A szimpózium  délelőtti szekciójában öt, nemrég lezárt vagy folyamatban lévő kutatásról számolt be a négy doktori iskolából érkezett fiatal. A délutáni szekcióban nagy tapasztalatú felkért előadók – Berényi Marianna, German Kinga és Mácsai Ágnes,  Papp Gábor, Bényei Judit és Ruttkay Zsófia, valamint Bodóczky Antal  - beszéltek látogatókutatás különböző aspektusairól:  a múzeumi kihívásokról, a látogatókutatás módszereiről, az információs technológia nyújtotta adatgyűjtési lehetőségekről, az eredmények hasznosításáról, valamint  látogatóközpontú, élményt nyújtó kiállítás tervezésről.  

A hallgatóság mind a két szekciót  élénken követte. A  napot záró World Café  keretében megrendezett eszmecserén a látogatókutatás aktuális problémái mellett a régebbi kérdések, így az online-offline jelenlét illetve a digitális és analóg interpretációs eszközök használatának egyensúlya is napirendre kerültek. 

More news

Once again, the works of this year's Stefan Lengyel scholarship recipients demonstrate a strong focus on social sensitivity and unlocking the potential in the intersection of technology and art. The winning projects include an elderly care application, various educational games, innovative architectural concepts, and a project that uses drones as musical instruments. This marks the eighth edition of the Stefan Lengyel Scholarship of Excellence, awarded by the Moholy-Nagy University of Art and Design, to recognise the most exceptional students for their work.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány javaslatot tett az egyetem polgárainak egy új közösségi szerződés megkötésére, amellyel biztosítaná az intézmény békéjét és a megújulás folytatását. Az Alapítvány célja, hogy az egyetem polgáraival együttműködve rögzítse a közös munka alapelveit, és megerősítse a kölcsönös bizalmat.

A legjobb rövidfilmnek járó Kristály Medvét (Crystal Bear) nyerte el a MOME Animáció szakán készült diplomafilm Berlinben! Az alkotás arra emlékeztet bennünket, hogy a kommunikáció, a kölcsönös tisztelet és a megértés milyen alapvető és fontos a tiszta emberi léthez, függetlenül attól, hogy mennyire különbözők megéléseink - írta indoklásában a Berlinale Generation 14+ zsűrije, amely a Nemzeti Filmintézet támogatásával készült Wish You Were Ear című animációt ítélte idén kategóriája legjobbjának. A díjat péntek este a 75. Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon vehette át a MOME-n 2024-ben végzett alkotó.
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121