Magyar Zene Háza - KFI MOME kurzus

Date: 2023.01.16

A 2022/23 tanév első félévében a Bényei Judit vezetésével, a Stúdió tagjainak a részvételével szervezett KFI kurzus témája  a Magyar Zene Háza   „Hangdimenziók” című, frissen átadott állandó kiállításának, pontosabban az ott nagy számban és változatosságban használt digitális  alkalmazásoknak a vizsgálata volt. A MOME hallgatói számára az intézménnyel való együttműködés többféle előnnyel járt: 

  • Learning by doing tanulási módszer megvalósulása: egy  “valódi” problémahelyzet felhasználása a tanulásban 
  • A Zene Háza kiállításának megismerése - új és egyedi a digitális alkalmazások komplexitását tekintve 
  • A digitális alkalmazások hasznosulásának kutatása innovatív, új kihívás 
  • A hallgatók saját, teljes körű kutatási élményt szereztek, és önállóan reflektáltak a tapasztaltakra 

A kurzusra 13  hallgató jelentkezett, mind tervezői, mind elméleti szakokról.  A hallgatók részt vettek a kutatás tervezésében, a fókusz és a kutatási kérdések  kialakításában, a mérőeszközök kidolgozásában és validálásában, majd az adatgyűjtésben (megfigyelés, interjúk), illetve az adatvizualizáció eszközével (melynek megismerését az IK egy munkatársa, Minkó Mihály biztosította) elemezték, majd értelmezték az empirikus adatokat. A hallgatók összesen 35 alkalmazásról gyűjtöttek adatokat (a teljes 45-ből).  Mind az empirikus eredmények, mind a hallgatók szubjektív, az “átlag” látogatói véleményeknél jóval árnyaltabb és kritikusabb meglátásai értékes és unikális  visszajelzést adtak a kiállításról, melyek alapul szolgálhattak a kiállítás előre eltervezett revíziójához.  A vizsgálathoz kialakított kutatási módszertant Kőhalmi Anett a doktori kutatásaiban használja más helyszíneken is.  

A KFI kurzus a hallgatók és közreműködő oktatók révén közös platformot teremtett az Akadémia (design és elmélet oktatás, BA és MA szintek), az IK és a Doktori Iskola számára.  

More news

The first guest of the Q&Alumniof series is Anna Tőkés, MOME Animation alumna, who has recently participated in the Annecy International Animation Film Festival with her diploma film titled “The Last Drop.” In this episode, you can learn more about Anna’s experience at our university, her favourite memories of her time spent on campus, and even about her secret talents.

Water still feels like a given in our everyday lives – but for how much longer? This pressing issue was tackled by secondary school students in the 2025 edition of the ‘Jump into the Future!’ creative competition. Working in teams, pupils from Years 7 to 10 developed bold, imaginative ideas for the future of one of life’s most essential resources. In the second round, selected teams refined their concepts in close collaboration with MOME mentors. At the final on 25 June, ten teams presented their forward-thinking visions, with four of them awarded by a jury of MOME faculty. First place went to Ísbíltúr, second to Bacsaók, third to Code Noir, while Newwave received a special prize. All four stood out not only for their creativity, but also for their systems-level approach, serving as a powerful reminder that water scarcity is no distant threat but an issue we must act on now.

How can we make better use of public transport infrastructure? What would a truly fast and effective life-saving device look like? And how can we save agriculture in a world without bees? These are just a few of the questions addressed by our design students, and their imaginative, forward-thinking answers have earned international recognition in the Design Concept category of one of the world’s most prestigious design competitions, the Red Dot Award. Seven projects mentored through the MOME Red Dot submission programme stood out from the global competition this year, including diploma projects and semester-long university projects.
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121