
The relationship between object and tradition – Eszter Kain’s ‘St. Lucy’s chair’ handbag
Date: 2022.03.08
A large part of Eszter Kain’s works is centred around the reinterpretation of traditions and traditional forms.
A large part of Eszter Kain’s works is centred around the reinterpretation of traditions and traditional forms. Her earlier research focused on the act of mending items, moribund professions related to mending, and the importance of appreciation. Her ‘St. Lucy’s chair’ project highlights several intriguing correlations in this regard. The burning of St. Lucy’s chair forms part of the traditions surrounding St. Lucy’s Day. The appearance and functionality of the three-module handbag reflects on the same tradition.
More news
A prediktív designtól a kritikai kartográfiáig címmel jelenik meg december 17-én a Disegno folyóirat új száma. A tartalomból:
A Total(itarian) Design címet viselő lapszámban számos szemszögből esik szó a világ totális áttekinthetőségéről, megtervezhetőségéről, vagy épp ennek lehetetlenségéről.
The ethical principles set out by the Moholy-Nagy University of Art and Design (MOME) affirm the university’s strong commitment to safeguarding the human dignity, physical and emotional wellbeing, and integrity of all university citizens and upholding their fundamental personal rights.
Mi történik, amikor a fiatal alkotók kreatív ötletei találkoznak egy nemzetközi márka jövőképével? A 2025-ös alumni-karriernapon többek között erre kerestük a választ: a MOME Business Community (BC) kerekasztal-beszélgetéssel és projektbemutatóval mutatta meg, hogy mit kezdhet egymással a kreativitás és az üzlet a MOME ökoszisztémáján belül.


