Első alkalommal díjazta kiemelkedően tehetséges hallgatóit a MOME

Dátum: 2021.06.30
Hetven hallgató pályázott a Stefan Lengyel Kiválósági Ösztöndíj második fordulójában, közülük tizenhatan nyerték el a félévre szóló, havi 150.000 forintos támogatást. Ezen felül a nyertes hallgatóknak lehetőségük lesz külföldi és belföldi kiállításokon, szakmai rendezvényeken az adott szak nagyköveteként az egyetemet képviselni.

2021.06.30.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány 2020 őszén hívta életre a Stefan Lengyel Kiválósági Ösztöndíj programot, melynek két modulja a hallgatók teljesítményalapú támogatása mellett a diákok naprakész iparági, gyakorlati kompetenciáinak bővítésére és szakmai integrációjára is nagy hangsúlyt fektet. A koncepció a MOME Akadémia, a Hallgatói- és Doktorandusz Önkormányzat közreműködésével készült el. Egy olyan program kifejlesztése volt a cél, amely szimbolizálja egyetem identitását, megtestesíti annak innovatív, ambiciózus karakterét és egyúttal figyelembe veszi a közösség visszajelzéseit is. 

A Stefan Lengyel Kiválósági Ösztöndíj nyertesei kétkörös kiválasztást követően intézetenként egy ötfős zsűri bizottság előtt prezentálták pályamunkáikat. Az értékelési szempontok között szerepelt, hogy a pályázó projektje eredeti és újszerű legyen, megjelenjen benne a társadalmi érzékenység, a koncepció aktualitása. A zsűri figyelembe vette, hogy szinkronba került-e egymással a feladatállítás és a létrejött produkció, értékelte a vizuális megjelenítést és azt, hogy a projekt mennyiben alkalmazta a kortárs technológiákat a koncepció közvetítésében.

Mind a négy döntőbizottságot támogatta sokéves szakmai tapasztalatával Stefan Lengyel professzor, a program névadója, valamint tiszteletbeli zsűritagként Böszörményi-Nagy Gergely, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány kuratóriumi elnöke is. 

Célunk, hogy 2030-ra saját területén a MOME legyen Közép-Európa legjobb egyeteme. Ehhez a kiválóság jutalmazásán és egymás elismerésén alapuló kultúrára van szükség. Az új ösztöndíjhoz mérhető hallgatói támogatás korábban sosem létezett az egyetemen. Nagy öröm és fontos megerősítés, hogy a diákok ilyen arányban pályáztak. A pályamunkáikban megjelenő kreativitás és ambíció a MOME jövőjének alapja” - fogalmazott Böszörményi-Nagy Gergely, a MOME alapítványi elnöke. 

Stefan Lengyel, professor emeritus szerint a nevét viselő Kiválósági Ösztöndíj fontos üzenetet közvetít a kulturális-, gazdasági és ipari szereplők felé: arra hívja fel a figyelmüket, hogy a MOME  egy dinamikus struktúrájú egyetem, amely konzekvensen a legjobbat igyekszik kihozni hallgatóiból. Ezzel párhuzamosan a program az ide felvételizők felé azt üzeni, hogy a MOME együttműködik a hallgatóival és az Egyetem falai között létrejövő programokat magas külső- és belső elismerés övezi.

A Stefan Lengyel Kiválósági Ösztöndíj nyerteseiről bővebb információ a MOME honlapján található.

További hírek

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) által meghatározott etikai alapelvek rögzítik, hogy kiemelt figyelmet fordítunk az egyetemi polgárok emberi méltóságának, testi-lelki biztonságának, becsületének megőrzésére és megerősítésére, személyhez fűződő jogaik tiszteletben tartására.
Kimagasló eredménnyel zárult a MOME Tervezőgrafika szak szereplése az idei RGB Kreatív Design Awardon: hallgatóink a Talent kategóriában tíz RED, azaz arany, hét BLUE, azaz ezüst és hat GREEN, azaz bronz minősítést szereztek, egy pályamunka a Koncepció kategória döntősei közé jutott. A Pro kategóriában Herbszt László, az Illusztráció szakirány oktatója RED minősítést kapott. Az RGB-díj a hazai vizuális kommunikáció kiemelkedő megoldásait értékeli, a grafikai minőség, a márkaépítés és a médiadesign legjobb példáira irányítva a figyelmet.
A rangos Learning Technologies Awards 2025 versenyen a MOME és a Telekom együttműködése a „Best use of blended learning – commercial sector” kategória legjobbja lett, a díjakat nagyszabású gálaest keretében adták át november 12-én. A Data Experiment nevű, 2024-ben fejlesztett alternatív képzési program arra a kérdésre keresett választ, hogy miként lehet az absztrakt adatot személyes és elmélyült tanulási élménnyé alakítani.