Már lehet pályázni az idei Deák Erika Támogatásra

Dátum: 2022.05.23
A Deák Erika Galéria a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel együttműködve a 2022/23-as tanévben immár harmadszor biztosít támogatást az intézmény egy Designelmélet vagy Design- és művészetmenedzsment mesterszakos hallgatója számára.

A galéria tulajdonosa, Deák Erika által alapított Támogatásban a 2020/21-es tanévtől részesülhet egy-egy, a soron következő tanévben diplomázó MOME-s diák. Az 500.000 Ft-os szakmai ösztöndíjra az egyetem Designelmélet MA, valamint Design- és művészetmenedzsment MA szakos hallgatói pályázhatnak.  

A Deák Erika Támogatási intézményünkkel együttműködésben öt éven keresztül, összesen öt tehetséges fiatal számára biztosított támogatást, amelynek célja a hallgatók szakmai attitűdjének erősítése, valamint a diplomamunkájuk kidolgozásához nyújtott segítség. 

Fontos, hogy a pályázati munka a magyar kortárs művészetről és annak lehetséges közvetítési formáiról szóljon, mely témával a hallgató várhatóan a diplomaévében is foglalkozni kíván. A díjazott minden évben pályázat útján kerül kiválasztásra, a díj odaítéléséről a szakok szakvezetői, szakfelelősei és Deák Erika közösen döntenek. 

A pályázat lehet… 

… tanulmány, tanulmány a pályázó önálló szakvéleményt formál, és a kortárs képzőművészethez, művekhez, műcsoportokhoz, művészeti ághoz, műfajokhoz, művészekhez, kurátorokhoz, intézményekhez kritikus/analitikus szemlélettel közelít. 

... egy konkrét utazás, ahol is a pályázó előre egyeztetett megbeszéléseket, interjúkat készít a kutatási témájához özhetetlen művészekkel, szakemberekkel, és látogatja meg múzeumokat, intézményeket, illetve könyvtárakat. Az utazást pontosan dokumentálja, majd a tanulmányt prezentálja a tanév vége előtt. 

… egy csoportos kiállítás kurátori koncepciója, menedzsmenti terve, tartalomközvetítői palettája. 

A Támogatás első díjazottja 2020-ban Viski Noémi volt, aki kutatásában és annak alapján a 1111 galériában rendezett kiállításban az információs technológia környezeti hatásait, a jövőnket is érintő társadalmi és ökológiai problémákat, valamint azok alternatív megoldásait vizsgálta. A tavalyi pályázat nyertese, Adamik Luca a Nők ellenhatalmi harca címmel nyújtotta be kutatási tervét, amelynek célja a magyar neoavantgárd és posztavantgárd nőművészek munkásságának vizsgálata nemzetközi kontextusban. 

Az idei pályázatok beadási határideje 2022. június 12. | Részletes pályázati kiírás

Deák Erika galériatulajdonos odaadó szakmai tudással képviseli a hazai progressszív képzőművészetet, segítve többek között Magyarósi Éva és Rédling Hanna MOME Alumnik, valamint Bullás József, Csató József, Szűcs Attila vagy Nemes Márton alkotói pályafutását. A Deák Erika Támogatással jövőbeli, fiatal kollégái pályáját kívánja segíteni. 

Hallgatóink nevében is köszönjük a Támogatást.

További hírek

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) által meghatározott etikai alapelvek rögzítik, hogy kiemelt figyelmet fordítunk az egyetemi polgárok emberi méltóságának, testi-lelki biztonságának, becsületének megőrzésére és megerősítésére, személyhez fűződő jogaik tiszteletben tartására.
Idén a MOME formatervező-hallgatói is bemutatkoznak Eindhovenben, a The Class of 25 kiállításon. Az európai designoktatás tehetségeit ünneplő szemlén idén tizenhat felsőoktatási intézmény vett részt, kibontva a designoktatás szerepét a jövő alakításában, és azt, hogyan gondolkodik a következő tervezőgeneráció a társadalmi és környezeti felelősség kérdéseiről. A MOME-munkák a „gógyi”, az éles eszű, találékony gyakorlati intelligencia fogalma köré csoportosulnak, különböző léptékekkel és médiumokkal kísérleteznek.
Manukyan Tsovinar, a MOME Designer Maker szak hallgatója is átvehette november 17-én a Stipendium Hungaricum Kiválósági Díjat. Az elismerést összesen negyvennyolc, hazánkban tanuló nemzetközi ösztöndíjas kapta, akik a félév során kiemelkedően teljesítettek. A Tempus Közalapítvány, valamint a Külgazdasági és Külügyminisztérium szervezésében megvalósuló esemény a budapesti Festetics-palotában megtartott Kiválósági Díjátadó Gála keretében ünnepelte a tudományos teljesítményt, a kulturális beágyazódást és a közösségi szerepvállalást.