Már lehet pályázni az idei Deák Erika Támogatásra

Dátum: 2022.05.23
A Deák Erika Galéria a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel együttműködve a 2022/23-as tanévben immár harmadszor biztosít támogatást az intézmény egy Designelmélet vagy Design- és művészetmenedzsment mesterszakos hallgatója számára.

A galéria tulajdonosa, Deák Erika által alapított Támogatásban a 2020/21-es tanévtől részesülhet egy-egy, a soron következő tanévben diplomázó MOME-s diák. Az 500.000 Ft-os szakmai ösztöndíjra az egyetem Designelmélet MA, valamint Design- és művészetmenedzsment MA szakos hallgatói pályázhatnak.  

A Deák Erika Támogatási intézményünkkel együttműködésben öt éven keresztül, összesen öt tehetséges fiatal számára biztosított támogatást, amelynek célja a hallgatók szakmai attitűdjének erősítése, valamint a diplomamunkájuk kidolgozásához nyújtott segítség. 

Fontos, hogy a pályázati munka a magyar kortárs művészetről és annak lehetséges közvetítési formáiról szóljon, mely témával a hallgató várhatóan a diplomaévében is foglalkozni kíván. A díjazott minden évben pályázat útján kerül kiválasztásra, a díj odaítéléséről a szakok szakvezetői, szakfelelősei és Deák Erika közösen döntenek. 

A pályázat lehet… 

… tanulmány, tanulmány a pályázó önálló szakvéleményt formál, és a kortárs képzőművészethez, művekhez, műcsoportokhoz, művészeti ághoz, műfajokhoz, művészekhez, kurátorokhoz, intézményekhez kritikus/analitikus szemlélettel közelít. 

... egy konkrét utazás, ahol is a pályázó előre egyeztetett megbeszéléseket, interjúkat készít a kutatási témájához özhetetlen művészekkel, szakemberekkel, és látogatja meg múzeumokat, intézményeket, illetve könyvtárakat. Az utazást pontosan dokumentálja, majd a tanulmányt prezentálja a tanév vége előtt. 

… egy csoportos kiállítás kurátori koncepciója, menedzsmenti terve, tartalomközvetítői palettája. 

A Támogatás első díjazottja 2020-ban Viski Noémi volt, aki kutatásában és annak alapján a 1111 galériában rendezett kiállításban az információs technológia környezeti hatásait, a jövőnket is érintő társadalmi és ökológiai problémákat, valamint azok alternatív megoldásait vizsgálta. A tavalyi pályázat nyertese, Adamik Luca a Nők ellenhatalmi harca címmel nyújtotta be kutatási tervét, amelynek célja a magyar neoavantgárd és posztavantgárd nőművészek munkásságának vizsgálata nemzetközi kontextusban. 

Az idei pályázatok beadási határideje 2022. június 12. | Részletes pályázati kiírás

Deák Erika galériatulajdonos odaadó szakmai tudással képviseli a hazai progressszív képzőművészetet, segítve többek között Magyarósi Éva és Rédling Hanna MOME Alumnik, valamint Bullás József, Csató József, Szűcs Attila vagy Nemes Márton alkotói pályafutását. A Deák Erika Támogatással jövőbeli, fiatal kollégái pályáját kívánja segíteni. 

Hallgatóink nevében is köszönjük a Támogatást.

További hírek

Mit keres a kifutón a folklór, a klímavédelem vagy az izoláció? Mit jelent a divat, a divattervezés a Z generáció számára? Miként alakulnak át a divatipar központjai és perifériái a 21. században? Többek között erről kaphatunk képet az idei MOME Fashion Show alkalmával a legfrissebb tervezői gondolkodásmódot tükröző kollekcióknak és a különleges kísérőeseményeknek köszönhetően.

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemre jelentkezni nem csupán egy képzési forma melletti döntést jelent, sokak számára hosszú ideje dédelgetett álom, szakmai és alkotói célkitűzés. Éppen ezért a felvételi eredmény elmaradása csalódás lehet, különösen akkor, ha csak néhány pont választotta el a jelentkezőt a bekerüléstől... A folytatásra több lehetőség is van, nem muszáj feladni. A MOME oktatási ökoszisztémájában számos olyan alternatív útvonal létezik, amely segít újratervezni, továbblépni, akár frissen érettségizettként, akár már diplomásként.

Hat, a MOME Tiéd a Holnap – a jövő kreatív tehetségeiért 2025 ösztöndíjprogramjában résztvevő diák a MOME alapképzéseire, hárman pedig a Szegedi Tudományegyetemre, az Óbudai Egyetemre és a Magyar Képzőművészeti Egyetemre nyertek felvételt a program diákjai közül. A számok önmagukért beszélnek: a ‘23–ban indított ösztöndíjprogram második évfolyama valódi segítséget kapott a pályakezdéshez, középiskolásokból egyetemi hallgatókká váltak.