Új szakaszba lépett a Jövő Egyeteme – A szenátus elfogadta az implementációs tervet
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány a modellváltás részeként kérte fel az egyetem közösségét, hogy dolgozza ki az intézmény új korszakához, nemzetközi ambícióihoz illeszkedő, 21. századi képzési modellt. Az implementációs tervben a három iskolához kapcsolódóan meghatározták a manifesztumokat, a képzési szemléleteket és célokat, a képzési struktúrákat, valamint a képzési szinthez tartozó általános tantervi hálókat. Az új rektori ciklusban több ütemben vezetik majd be a modellt: 2024 őszén az egyetem kidolgozza a jogi és szabályozási kereteket, amelyek alapján 2025 januárjától átalakul az intézmény szervezeti struktúrája, az új képzési modell pedig 2025 szeptemberében indulhat el.
„Több mint száz ember dolgozott és dolgozik a Jövő Egyeteme projekten, köztük hallgatók, oktatók, munkatársak, külsős szakemberek, külföldi szakértők, akik javarészt designerek és kreatív alkotók. Egy példaértékű participatív tervezésről, belső fejlesztési projektről van szó, ami valóban a teljes közösség munkájára, együttműködésére és közös gondolkodására alapozza az egyetem jövőjét. A felállított tizenkét munkacsoport munkájának az eredményeképpen átalakítjuk az egyetem képzési és szervezeti struktúráját, irányítási rendszerét, ami az intézmény teljes működésére hatással lesz. A munkaközi részeredményekről az egyetem polgárságát folyamatosan tájékoztatjuk, hiszen minél átláthatóbb, transzparens folyamatra törekszünk. A teljes implementációt ezért folyamatos közösségi párbeszéd, visszajelzések és egyeztetések jellemzik, ezek biztosítják a közösségi kontrollt és támogatást számunkra. A célunk az, hogy a Jövő Egyetemét mindenki magáénak érezze” – fogalmazott Érmezei Lili, rektori megbízott, az implementáció vezetője.
A Jövő Egyeteme küldetéséről és eredményeiről az aloldalon olvasható több információ: MOME | Jövő egyeteme