Jövő Egyeteme
A MOME Moholy-Nagy László szellemi örököseként határozza meg önmagát: az itt tanulók a jövő kreatív tervezői, alkotói, innovátorai és gondolkodói, akik kreativitásukkal megoldásokat találnak korunk legfontosabb problémáira és új perspektívákat teremtenek a társadalom, a gazdaság és a kultúra számára.
Moholy szellemiségét követve a MOME „az új képzési módszerek laboratóriuma”, egy folyton kísérletező és megújuló intézmény (Moholy-Nagy László, Látás mozgásban, 1946, 1996.).
A Jövő Egyeteme program az intézmény közel másfél évszázados örökségére, a MOME közösségére és az egyetem meghatározó értékeire épít: megerősíti mindazt, ami időtálló, miközben újragondolja azt, amit meghaladtunk. Elsődleges feladata, hogy a jövő kihívásai mentén megújítsa az egyetem értékajánlatait a hallgatók új generációi számára. A Jövő Egyeteme a MOME jövője, amit közösen hozunk létre és együtt fejlesztünk-építünk: ahol fontos kompetenciák és szemléletmódok sajátíthatók el, nő a szakterületek közötti átjárhatóság, rugalmasabbak lesznek a tanulási utak, nagy hangsúlyt kap a személyre szabott fejlesztés és a mentorálás, illetve a hallgatók, oktatók, kutatók, munkavállalók közötti együttműködés.
A Jövő Egyeteme középpontjában az egyetem közössége, a hallgatók, illetve az oktatók, kutatók és munkavállalók állnak. A program kiemelt értéknek tekinti az intézmény emberléptékűségét és személyes hangvételét, amelyekre az egyetem kultúrája épül. Fontosnak tartja az intézmény szakmai sokszínűségét is, a művészeti, design- és tudományos szemléletű gondolkodás és alkotás egyidejű megvalósulását. Olyan működést fogalmaz meg, amely a jelenlegi oktatói és kutatói kör tudásán alapul, és rugalmasan újraszervezi az egyetem belső kompetenciáit, amely távoli tudásterületeket kapcsol össze. Mindezzel új szinergiákat, nem várt kapcsolódásokat és lehetőségeket teremt a jövőre nézve.
Szakmai vezetők
A "három iskola" modell
A Jövő Egyeteme program központi elve, hogy az egyetem a jelen, a közeljövő és a hosszabb távú jövő elvárásai alapján három eltérő értékajánlatot megfogalmazó iskolába szervezze képzési és kutatási tevékenységeit – ez a „Három Iskola” modell.
![](https://images.mome.hu/image/xl/uploads/MOME_BASE_81429d61e8.jpg)
BA képzések
Klasszikus Tanulmányok Iskolája
Klasszikus szakmai alapozó képzés, amely egyetemi szinten készíti fel a hallgatókat a kreatívipar szakmáira, a karrierkezdésre, piacra lépésre és a folytonos tanulásra. Az előkészítő képzések és az alapképzések új rendszere a Z és alfa generáció igényeire fókuszál: kiemelt figyelmet fordít a hallgatók személyre szabott fejlesztésére, mentorálására, a közösségépítésre, és nagy hangsúlyt fektet a jövőjüket meghatározó tematikákra, mint az új technológiák kreatív alkalmazása, az ökológiai problémák megoldása, vagy a társadalmi és szociális kihívások.
![](https://images.mome.hu/image/xl/uploads/mome_master_front_e09ab9fdae.jpg)
MA képzések, doktori képzések, kutatás, inkubáció és innováció
Jövőtudományok Iskolája
A Future School egy interdiszciplináris innovációs iskola, amely a jövő komplex kihívásaival foglalkozik, ezekre készíti fel a mesterszakos hallgatókat, doktoranduszokat és a kutatókat. A Future School oktatásai, kutatási és inkubációs egységei különleges, az akadémiai világban egyedülálló innovációs ökoszisztémát képeznek.
![](https://images.mome.hu/image/xl/uploads/MOME_UP_44f0d96d5e.jpg)
Rövid idejű képzések, részképzések
Professional School
A Professional School specializált szakmai ismereteket biztosít egy rugalmas, rövid idejű, egyénre szabható képzési rendszerben, amely a változó piaci igényekre reagálva a már szakmai tapasztalattal rendelkező munkavállalókat, kreatívipari szereplőket segíti tudásuk bővítésében, és piaci versenyképességük megtartásában posztgraduális képzések, tanfolyamok és rövid idejű képzési programok formájában.