Rólunk

Az ember körül minden folyamatosan digitalizálódik, a szolgáltatásoktól a hétköznapi rituálékig. Hogy hogyan maradunk önmagunk és milyen viszonyban akarunk együtt élni a technológiákkal, az nagy mértékben rajtunk, a digitális terméktervezőkön múlik. A 2022-ben induló, angol nyelvű Interaction Design mesterképzési szak célja, hogy a gyorsan változó technológiai környezetünkben olyan biztos szakmai tudással és jövőtálló piaci kompetenciákkal ruházza fel a hallgatókat, amikkel azok a világon bárhol helyt tudnak állni. Egyetemünk 2013 óta szervez interaction design kurzusokat, kutatási programokat. Egyedi módon hallgatóink a szakma kiemelkedő, a MOME berkein kívülről érkező designerektől és kutatóktól tanulhatnak közvetlenül, betekintést nyerve azok munkásságába is. 

Az ember-gép interakció tervezés (Human Computer Interaction design) a jövőben vezető design szerepkörré válik, amire diákjaink a gyakorlatorientált programunk segítségével készülhetnek fel. A szak víziója, hogy az itt végzettek, az állandóan változó kihívások ellenére, munkájukkal pozitív jövőképek felé mozdítsák a világot.

 

Akadémia igazgató: Püspök Balázs habil. egyetemi docens

Szakvezető: Fogarasy Tamás, PhD hallgató, interaction designer

Szakfelelős: Püspök Balázs habil. egyetemi docens

 

 

Kompetenciák

A mesterképzés célja, hogy olyan szakértőket képezzen, akik vezető szerepet játszanak a jövő leginnovatívabb digitális szolgáltatásainak megtervezésében. Az itt végzett tervezők ismerik a nemzetközi szcénát, annak lehetőségeit és képesek jelentős hatást gyakorolni a digitális kultúrára.

A mesterképzésen tanultak megadják a szükséges technikai és tervezéselméleti alapokat, hogy diákjaink különböző feladatkörökben sikeresen érvényesüljenek. 

 

A kis létszámú, diverz hallgatói csapatok közvetlen és minőségi mentorálásban részesülnek, amiben sikeresen fejleszthetik tovább saját tervezői karakterüket és szakmai fókuszukat. A cél egy szakmai tudásra épülő, kísérletező, kritikus, kreatív és jövőálló attitűd elsajátítása. Ennek érdekében diákjaink valós szakmai és társadalmi kihívásokon dolgoznak, piaci partnerek közvetlen bevonásával.

A képzés során hangsúlyt kap hallgatóink nemzetközi és lokális pályázatokon, versenyeken való sikeres szereplése, a nemzetközi szakmai közösségek, konferenciák megismerése.

 

Lehetséges karrierutak
  • Digitális terméktervező (digital product designer)
  • Felhasználói élmény és felülettervező (UX/UI designer)
  • Interakció tervező (interaction designer)
  • Design stratéga (design strategist)
  • Felhasználói élmény kutató (UX Researcher)
  • Vizuális tervező (visual designer)

 

Szakleírás

Alapinformációk

Képzési szint: Master of Arts 
Képzési idő: 4 félév (nappali)
ECTS:  120 
Jelentkezési időszak: 2022. január - 2022. február  15. 

Jelentkezés feltétele: BA diploma, szakmai portfólió 
Képzés nyelve: angol 

 

Tandíj

A képzés magyar és EGT-állampolgárok számára elérhető államilag finanszírozott, ösztöndíjas (ingyenes), illetve önköltséges formában is. EGT-n kívüli ország állampolgárainak a képzés költségtérítéses formában érhető el.
Tandíj magyar állampolgárok számára: 1 850 000 Ft/félév
Tandíj EGT-állampolgárok számára: 5 000 EUR/félév
Tandíj EGT-n kívüli ország állampolgárainak: 12 000 EUR/félév

 

Ösztöndíjak és támogatások

Tanulmányi ösztöndíj 
Szociális támogatás 
Szociális támogatás Plusz 
Kiválósági Ösztöndíj  

Továbi információ

 

Felvételi

A magyar állampolgárok a felvi.hu rendszerén adhatják le a jelentkezést.
Jelentkezés kezdete: 2021 február 1.
Jelentkezés vége: 2022. február 15. 

További információ a felvételiről

Felszerelések

A MOME egyedülálló módon a hallgatói otthonterekben folyamatos önálló és csoportos munkaállomásokat biztosít ezzel is ösztönözve a hallgatók közötti kollaborációt és az intenzív szakmai diskurzust és zavartalan alkotómunkát. Ezen felül a képzés hallgatói hozzáférhetnek a MOME Techpark által kínált legtöbb műteremhez, tárgykészítő és tárgymegmunkáló műhelyhez.

 

Vegyél részt az online Szakbemutató beszélgetésekeinken

November 26. (MOME Nyíltnap és Szakbemutató)
Január 18. Introduction Day

 

Tantárgyak

Elméleti bázisú projektfejlesztés csoportmunkában

A tantárgy célja az egyes projekcélok és a várt eredménytermékek meghatározásának és...

Elméleti előadás olvasószemináriummal

A tantárgy célja, hogy a hallgatók megismerjék a művészet- és designelmélet illetve...

Interakció design alapok/ 15 kredit

Az Interakció tervezés mesterképzés első tantárgya egy gyakorlatorientált, de elméleti órákkal jelentősen megtámogatott tantárgy, melynek során a hallgatók minden alapvető tervezési keretrendszert

Piac és termékek/15 kredit

A tárgy célja, hogy a hallgatók elsajátítsák az interaktív termékekhez kapcsolódó piaci termék- és szolgáltatástervezési, illetve üzleti alapokat

Emergens és experimentális design/ 15 kredit

A tárgy célja, hogy a hallgatók a korábban megszerzett tudást, az interakció tervezés eszközeit és eljárásait részben, vagy teljesen újraértelmezzék, vagy azokkal kísérletezésbe kezdjenek.

Mestermunka támogatás/ 5 kredit

A mestermunka elkészítéséhez folyamatos, dedikált konzultáció kapcsolódik, melynek során a hallgatók mérföldkövekre bontják a munkát és az oktató segítségével

Mutasd mind

Munkatársak

Szakvezetők és szakfelelősök
Fogarasy Tamás, szakvezető
Püspök Balázs DLA habil., akadémia igazgató, szakfelelős

Hírek