Moholy-Nagy University of Art and Design
Akadémia
Az oktatásért felelős pillér
Az egyetem alaptevékenységének legfőbb pillére, amely összefogja az oktatást, magában foglalva az intézeteket és a szakokat, emellett az egyetem szellemi örökségének elsődleges hordozója és fejlesztőműhelye.
Munkatársak
Service Design képzésvezető, egyetemi adjunktus, stúdióvezető
csernatony.fanni@mome.hu
Egyetemi Doktori és Habilitációs Tanács, doktorandusz, egyetemi tanársegéd, képzésfejlesztési programvezető, óraadó
gorka@mome.hu
Akadémia igazgató, Egyetemi Doktori és Habilitációs Tanács, MA szakfelelős, egyetemi tanár, témavezető
akademia@mome.hu
Doktori Iskola Board, Doktori Iskola vezetője, EKF programvezető, Egyetemi Doktori és Habilitációs Tanács, egyetemi tanár, témavezető
szalontai@mome.hu
Az Akadémia feladatai
Az Egyetem felsőfokú képzési programjainak működtetése
Működteti az Egyetem felsőfokú képzési programjait, menedzseli portfólióját
A képzésfejlesztési stratégia elkészítése
Az illetékes rektorhelyettessel együttműködve támogatja a képzésfejlesztés stratégia elkészítését és koordinálja annak megvalósítását
Képzési szolgáltatások koordinálása
Kezdeményezi és koordinálja az Egyetem meglévő képzési szolgáltatásainak megújítását és új szolgáltatások létrehozását
Intézetek
Célja, hogy nyitott gondolkodású, a környezet, a társadalom és a kultúra aktuális folyamataira érzékenyen reagáló és a legmagasabb szakmai minőséget képviselő tervezőművészeket képezzen. Feladatának tartja, hogy a MOME-n végzett tervezők mind a hazai, mind a nemzetközi design szférában versenyképessé váljanak, és megtalálják saját helyüket a szakmai palettán.
Az Elméleti Intézet huszonhét oktatója közel félszáz diszciplínában oktat és kutat. Mind az oktatás, mind pedig a kutatás fő fókuszában a tágan értett művészet (iparművészet, design, építészet és képzőművészet) jelensége áll: célunk, hogy úgy saját szakjaink hallgatói, mint a tervező intézetek diákjai minél teljesebben értsék azt, annak társadalmi, történeti és fogalmi rendszerében, aktív szerepet tudjanak játszani létrehozásában, illetve képesek legyenek annak informális, de akár formális - tanóra, kritika vagy tanulmány, kiállításrendezés - közvetítésére.
Szemléletünkben a művészi szintű téralakítás, tárgyalkotó készség és mérnöki tudás egymásra épülő egységet alkot. Az Intézet szándéka, hogy tradíció és innováció azonos súlya mellett képezzen teremtő erővel felruházott, felelős szakembereket.
Négy tudáscentrumunk, az Animáció, Fotográfia, Média design és Tervezőgrafika magas színvonalon, nyitott szellemiség és korszerű technológiai háttér mellett nyújt BA, MA és doktori szintű, valamint iskolarendszeren kívüli képzéseket.