Hazai és nemzetközi pályázataink
Segíti az egyetem oktatóit, kutatóit, szakértőit és doktori hallgatóit, hogy pályázatokon keresztül bekerüljenek nemzetközi hálózatokba és szakmai céljaikat megvalósíthassák. Tevékenységünk az aktuális pályázati lehetőségek felkutatásától a koncepciófejlesztésen keresztül egészen a pályázatok benyújtásáig, valamint a hazai és nemzetközi, különösen az Európai Unió által biztosított programokban való részvétel támogatása, ösztönzése és megvalósítása.
Pályázataink
A modellváltás által lehetővé tett szervezeti megújulás eddig elért eredményeire alapozva jelen projekt a működés hatékonyságát fogja javítani, elsősorban a digitális eszközpark-, a gyakorlati képzések infrastruktúrája- és a digitális kompetenciák fejlesztése és a képzési tartalmak megújítása révén, másrészt megvalósulnak a nemzetközi szerepvállalások erősítéséhez szükséges szolgáltatás-fejlesztések is.
A Visegrádi Alap keretében megvalósuló projekt középpontjában egy Budapesten megrendezésre kerülő szimpózium és hackathon áll, amelynek célja a kiterjesztett valóság technológia használatának feltárása a V4-országok természeti rezervátumaiban.
A Kooperatív Doktori Program célja, hogy a kutatás-fejlesztés és innováció területén tovább bővítse azon munkavállalók létszámát, akik szakmai ismereteiket a legfrissebb tudományos kutatási eredményekkel kívánják gyarapítani, és elkötelezettek tudásuk társadalmi, gazdasági hasznosításában.
2016-ban indult, több témakörben kiírt ösztöndíjpályázatokat magában foglaló program, melynek célja, hogy a felsőoktatásban részt vevő hallgatói, kutatói kiválóságot támogassa.
A Stipendium Hungaricum egy ösztöndíjprogram külföldi diákok számára, amelyet a Magyar Kormány indított el 2013-ban. A program célja a kulturális megértés, valamint Magyarország és más országok közötti gazdasági és kulturális kapcsolatok elősegítése.
Egyetemünk a 2023/2024 tanévben is részt vett a HSUP programban (STARTUP-2024-HSUP-001), melynek a megvalósításához a Nemzeti Innovációs Ügynökséggel közreműködésével, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap finanszírozásában 16.3 millió forint támogatásban részesült.
A Szakképző intézmények támogatása a kreativitás fejlesztésében című projekt célul tűzte ki a szakképző intézmények sajátosságainak figyelembe vételével öt módszertani területen a technikumok kreativitás-fejlesztő képességét erősítő komplex oktatói továbbképzések kidolgozását és megvalósítását, valamint a cselekvési programok megvalósításának szakmai támogatását.
A CoDesign4Transitions egy négyéves doktori hálózat, amely hét ország nyolc egyetemét fogja össze, és 13 interdiszciplináris doktori hallgatót toboroz és mentorál.
Jankovics Marcell művészeti hagyatékának gondozására, kiállítás és kultúrtörténeti album megvalósítására című projekt két kiemelkedő jelentőségű vállalás megvalósítását tűzte ki célul maga elé.
A Future Traditions program célja, hogy az elmúlt két évezred során az öltözködés kultúrához köthető a népművészeti technikák, díszítőelemek, motívumok folyamatos fejlődése, transzformációja adaptációja és egymásra hatása során létrejött kulturális és vizuális párbeszédbe, mely Európa különböző régiói között jött létre, hallgatóink egyéni kutatással is bekapcsolódhassanak.
A Horizont Európa program keretében támogatott projekt célja a biomassza alapú gazdaság (bio-based economy, bioeconomy) erősítése és a fenntartható regionális fejlődés elősegítése a résztvevő országokban és Európában, a design thinking, a co-creation, a művészet és design és készségfejlesztés eszközeivel.
Az AdornU című projekt keretében három kiemelkedő európai művészeti egyetem, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, mint konzorciumvezető, valamint a Trieri Művészeti és Tudományegyetem Németországból, és a tallinni Észt Művészeti Akadémia fog össze egy Erasmus Mundus közös mesterképzési program kidolgozására kortárs ékszertervezés területén.
A Change Agents projekt közelebb kívánja hozni egymáshoz az akadémiai szektort és a civil szervezetek ökoszisztémáját, és mélyebb megértést kíván teremteni e fontos érdekelt felek között, lehetővé téve az érintettek számára, hogy elősegítsék a designoktatás együttműködésen alapuló, befogadóbb és részvételi gyakorlatát, miközben elismerik az aktivisták és más különböző érdekcsoportok már meglévő tudását, a szociális dizájn innovatív megközelítéseinek felhasználásával.
A Hazai és határon túli tehetségsegítő szervezetek működésének támogatása elnevezésű NTP-TSZMT-M-23 projekt célja a hazai és határon túli tehetségsegítő szervezetek működésének támogatása, amelynek keretében a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem a Nemzeti Tehetség Program (NTP) pályázati keretrendszerének kialakítását, adatelemzést, projektátvilágítást és szakmai tanácsadás feladatokat látja el.
A Shaping The Future az Európai Unió Kreatív Európa programja által társfinanszírozott nemzetközi projekt, amelynek célja, hogy elősegítse vizuális művészek azon képességét, hogy a képzőművészeten, a designon és a kritikai gondolkodáson keresztül képzeljék el és alakítsák a jövőt.
A BALATORIUM a Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa projektjeként szakmailag megalapozott módon hívja fel a figyelmet a térség ökológiai kihívásaira. Kulturális és művészeti projekteken keresztül kezdeményez párbeszédet a Balaton ökológiai rendszeréről és értékeiről. Elősegíti a tudományos intézmények és a kulturális szféra közötti hosszútávú együttműködéseket és ezeken keresztül nemzetközi dimenzióba helyezi a Balaton és térsége ökológiai kihívásait és az ezekre reflektáló művészeti-kulturális eseményeket.
Az Innovációs Központ tevékenységei között kiemelt szerep jut a tudásmenedzsment számára. A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) a szakterület fejlesztésére 2019. tavaszán pályázatot írt ki „Egyetemi Innovációs Ökoszisztéma 2019-1.2.1-EGYETEMI ÖKO” címmel.
A Balaton Bútor Kft. és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem 498,63 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatást nyert a Széchenyi 2020 Versenyképes Közép-Magyarországi Operatív Program keretében „Okosiroda a jövő generációi számára” címmel benyújtott pályázatával.
Az általános és középiskolák számára készült HEAD program, a problémamegoldó gondolkodás hatékony fejlesztésére alkalmas pedagógiai program. A program a projektalapú oktatás egy sajátos, – az innovációs ipar és design világából induló – módszertanát használja fel, amely a tervezői gondolkodás (design thinking) lépéseit adaptálja a tanítás-tanulás helyzeteire.
A projekt célja, hogy a műszaki és a gyakorlati készségeket kreatívan fejlesztve olyan értékeket, élményeket adjunk át az általános- és középiskolások és frissen érettségizettek számára, amelyek hatására hosszabb távon nőhet a körükben a felsőoktatás iránti érdeklődés, ezen belül is a matematika, természettudományok, műszaki és informatikai ismeretek valamint a design területén, kiemelten kezelve az autonóm (önvezető) autózáshoz kapcsolódó témákat.