Doctoral school
Friday: 10 AM - 4 PM
doktori@mome.hu
The articulation of the four branches of training builds on the university’s master’s degree structure and completes the trend of three-degree training from a broad spectrum of specific skills (BA) to an integrative structure of doctoral training through the summarising nature of the master’s courses. This educational philosophy is also reflected in the inter and transdisciplinary character of the thematic foci announced by the doctoral school.
In addition, in the fact that the supervisors, representing various creative/research fields, typically work in a co-consultative relationship with the various doctoral students and doctoral groups. The MOME Doctoral School is also ready to place its research and the professional fields it covers in the context of basic and applied research, development and innovation in cooperation with other national and international academic institutions, market players and social organisations.
Egyetemünkön a következő tudomány- és művészeti ágakban lehet habilitációs címet szerezni: Iparművészet, Multimédia-művészet, Építőművészet, Művészettudomány.
Colleagues
university professor, Doctoral School Board, Head of the Doctoral School, MA programme lead
university professor, Doctoral School Board, Head of the PhD programme, MA programme lead
habilitated associate professor, Doctoral School Board, Head of the DLA programme
News
Events
Conferences
Research Groups
A MOME Sonic egy 2021-ben indított koncertsorozat, melyet az egyetem doktori iskolájának zenével, illetve hangművészettel foglalkozó, kutatásukat ezen a területen végző doktoranduszok hívtak életre Veres Bálint indítványozására.
A kutatócsoport annak érdekében jött létre, hogy a benne részt vevők szakterületük, kutatásaik közös nevezőjének megtalálásával segítsék egymás munkáját.
Célunk, hogy műhelyünk programjával betöltsük az oktatás és a piac között kutatkozó űrt 'disability' és 'inclusive' design hazai működésének területén.
A kutatócsoport célja egy olyan műhely létrehozása, amelyen a résztvevők doktori kutatásához szorosabban vagy kevésbé szorosan kapcsolódóan a digitalizáció és az ember egymásra gyakorolt hatásainak fizikai, érzelmi, szociális és mentális dimenzióit vizsgálják, vitatják meg, a peer learning (társak általi tanulás) lehetőségeit kihasználva.