Hamvai Kinga Rózsa

doktoranda

Hamvai Kinga Rózsa

doktoranda

Kutatási terület muzeológia, művészeti piacok, művészeti intézményrendszer, vállalati műgyűjtés, kulturális közgazdaságtan
Szervezeti egység Doktori Iskola

Bio

CV

Az érettségit követően az ELTE művészettörténet, illetve párhuzamosan az alkalmazott közgazdaságtan (ELTEcon) alapképzéseit végeztem el. Tanulmányaimat a MOME design- és művészetmenedzsment mesterszakján folytattam, miközben egy szemesztert a finnországi Aalto Egyetem kurátori mesterprogramján töltöttem. A diploma megszerzése után iratkoztam be a MOME Doktori Iskolájába, ahol az első évben a participáció kultúrájának múzeumokba való integrálásával foglalkoztam. A második akadémiai évet a City University of Hong Kong School of Creative Media karján töltöttem mint vendégkutató, ahol a helyi művészeti piaci boom hatására az intézményrendszert más szempontok (stratégia, működésmód és marketing) alapján is vizsgálni kezdtem. A kutatást Indiában folytattam, a terepmunka során a lokális művészeti szcéna szereplőivel készített interjúk mellett az India Art Fair szervezésében is részt vettem.


Oktatott tantárgyak

Szabadon választható tárgy, 3 | International Art Market and Its Institutions

Mutass többet
Szakmai eredmények, publikációk

 

book review, in: The Journal of Arts Management, Law, and Society, 2020 DOI: 10.1080/10632921.2020.1771496

Mai nepáli művészet Bécsben, Műértő, 2019. július-augusztusi lapszám
Szoft power és láthatóság. Délkelet-ázsiai országok pavilonjai a Velencei Biennálén, Műértő, 2019. július-augusztusi lapszám
Délkelet-Ázsia a standokon. Az Art Basel Hong Kong 2019, Műértő, 2019. májusi lapszám
Hogyan tovább? Eladó az India Art Fair, Műértő, 2019. márciusi lapszám
Mindeközben Indiában: A 4. Kochi-Muziris Biennálé, Műértő, 2019. februári lapszám
Betekintés a digitalis alkimista laboratóriumába: Waliczky Tamás kamerái, Balkon, 2018. 8. lapszám
Pénz, paripa, lendület. Az Art Basel Hong Kong és környezete, Műértő, 2018. májusi lapszám
Created in China – a Design Society Shenzenben, Műértő, 2018. februári lapszám
„De én csak félig álmodva élem a világot” Beszámoló a Határvalóság című kiállításról, Balkon, 2016. 6. lapszám