pallag.andrea@mome.hu
egyetemi adjunktus
egyetemi adjunktus
Oktatási terület | Elmélet |
Kutatási terület | vizuális nevelés komplex megközelítése, vizuális nevelés módszertana, értékelés a vizuális nevelésben, tantervelmélet |
Szervezeti egység | Elméleti Intézet |
M. Filó, A. Pallag, M. Szabó, A. Varga (2018): The Hungarian ‘STEAM ENGINE’ – Schools and Social Partners for STEAM Education. In: CIDREE YEARBOOK 2018: ‘STEM Education in the 21st Century’
Bényei J., Derényi A., Pallag A., Schmidt A. (2017): Hallgatók és oktatók a tanulás-tanítás eredményességéről és fejlesztési lehetőségeiről a művészeti felsőoktatásban. In: Zsolnai Anikó, Kasik László (szerk.) (2017) Új kutatások a neveléstudományokban 2016. A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése. Szeged, Szegedi Tudományegyetem – MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága, pp. 287 – 308.
Pallag Andrea (2015): Komplex művészeti nevelés programfejlesztése 6-14 évesek számára: egy iskolai kísérlet tapasztalatai. In: Bodnár Gábor, Szentgyörgyi Rudolf (szerk.) (2015): Szakpedagógiai körkép III. Művészetpedagógiai tanulmányok. Bölcsészet- és Művészetpedagógiai Kiadványok 4. Budapest: ELTE BTK Szakmódszertani Központ, 169-189. o.
Pallag Andrea (2015): Módszertani innovációk a fejlesztésben. In: Varga Attila (szerk.) (2015): Gyakorlat – Reflexió – Innováció. Nevelési-oktatási programok részvételi alapú fejlesztése. OKI, Budapest, 18-29. o.
Andrea Pallag: The developmental effects of complex art education – Delphi method (poster), ECER 2014 „The past, present and future of educational research in Europe”, Porto, 2014
Andrea Pallag: Strategy of Art Education in the Hungarian Public Education System, (lecture) 33rd World Congress of the International Society for Education through Art (InSEA) Budapest, 2011
Pallag Andrea: Miért nem kell nekünk a rajz és vizuális kultúra érettségi vizsga? Új Pedagógiai Szemle, 2009. 5-6. szám, 32-39. o.
Pallag Andrea (2006): A megújult érettségi vizsga lehetőségei a rajz és vizuális kultúra tantárgy számára, In: Horváth Zsuzsanna – Lukács Judit (szerk.) (2006): Új érettségi Magyarországon, Budapest, Országos Közoktatási Intézet, 279-294. o.
Pallag Andrea: Középiskolás korú tanulók jel- és szimbólumértelmezése. Új Pedagógiai Szemle, 1997. 4. szám