Átadták a MOME Design Kompetencia Központját

Innovációs, kutató-fejlesztő és szolgáltató centrumként egészíti ki a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem tudásipari szolgáltató szerepét a MOME Design Kompetencia Központja (DKK).

A kormányzat arra törekszik, hogy Magyarország Közép-Európa kreatívipari és designközpontjává váljon, mert a kreatívipar a 21. század leggyorsabban fejlődő gazdasági ágazata, hazánkban a GDP 6,5 százalékát adja - hangsúlyozta a DKK átadóján Palkovics László, innovációs és technológiai miniszter. Ma már egy vállalat erős designképesség nélkül nehezen tud sikeres lenni, függetlenül attól, milyen iparágról van szó. A minisztérium a gazdaságfejlesztés stratégiai területei közé sorolja az építőipar, az egészségipar és az élelmiszeripar mellett a kreatívipart is.

Fülöp József, a MOME rektora miniszteri biztosként vezeti a Kreatívipari Kerekasztalt, amely a tervek szerint 2020 első negyedévére kidolgozza Magyarország kreatívipari stratégiáját. A MOME azonban nemcsak a szakmai együttműködés házigazdájaként tölt be kiemelkedő szerepet, hanem felsőoktatási intézményként is: Magyarország legnagyobb kreatívipari oktatási létesítménye, amely több mint 200 nemzetközi partnerrel működik együtt, kreatív projektjeinek száma pedig a háromezret közelíti.

A kormány gazdaságfejlesztési stratégiájában a felsőoktatási intézmények mint a kiemelt iparágakat, területeket fejlesztő tudásipari szereplők jelennek meg, kutatás-fejlesztési, szolgáltási erőforrásaikkal hatékonyan növelik partnervállalataik versenyképességét. A MOME új kompetenciaközpontja is elsősorban arra szolgál, hogy az egyetem a kreatívipari szereplőkkel, vállalatokkal építsen ki új együttműködéseket. A kormány a DKK megvalósításához és működéséhez idén és a következő hat évben összesen több mint 3,2 milliárd forintot biztosít, illetve további 20,5 milliárd forinttal támogatja egyéb kompetenciaközpontok létrehozását.

Fülöp József rektor emlékeztetett arra, hogy a MOME az élen járt a kompetenciaközpontok sorában, és képes volt egy olyan vízióval előállni, amely hozzájárul az ország versenyképességének erősödéséhez. Immár az ipari forradalom negyedik hullámában élünk, amelyben a design szerepe megváltozott: klasszikus tárgyalkotó funkciója mellett egyre hangsúlyosabban jelenik meg a szolgáltatás-innovációi. A DKK feladata a termékfejlesztésen túl az lesz, hogy ezen a területen is segítse vállalati, társadalmi partnereit, módszertani szakmai segítséget nyújtson a hatékonyabb feladatszervezésben, de akár az is, hogy segítsen felkészülni a klímaváltozás hatásaira.

Forrás: MTI

Publikálva: 2019-12-08 12:01:00