Moholy-Nagy University of Art and Design

Immerzió és Interakció Hub

Hub Lead
Researchers
Research Hubs
Az ember és a számítógép közötti interakció gyors fejlődésének közepette az Immerzió és Interkació Hub tagjai az interaktív környezetek spekulatív jövőképeit vizsgálják, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy teljes értékű kapcsolatot alakítsunk ki természetes környezetünkkel és saját magunkkal.
Ahogy a társadalom tagjai egyre szorosabb, folyamatos kapcsolatban állnak egymással, az XR, a metaverzumszerű digitális terek és a mesterséges intelligencia egyre inkább átalakítja az emberi interakciókat és élményeket. A Human-Computer Interactions (HCI) által célunk, hogy pozitív hatást gyakoroljunk a digitális eszközök, valamint az XR-környezetek és a felhasználók viselkedésének kutatásával és értékelésével annak érdekében, hogy jövőbiztos technológiával kapcsolatos projekteket fejlesszünk ki és biztonságos környezetet hozzunk létre.
Célunk emellett, hogy mi legyünk a KKE régió HCI tudásközpontja.

A projekt azt vizsgálja, hogy a kiterjesztett valóság (AR) a természeti környezetbe és a környezetpszichológiába integrálva hogyan befolyásolhatja és erősítheti az egyén természethez való kapcsolatát. A digitális elemek és a valós természeti környezetek összekapcsolásával azt szeretnénk megérteni, hogy ez a technológiai beavatkozás elmélyítheti-e és hogyan mélyítheti el a természeti világgal való egység érzését.

Egy KFI kurzus keretében a hallgatók egy meglévő vállalkozást terveznek újra úgy, hogy az a 2050-es, jelentősen átalakult Magyarországon is fenn tudjon maradni.

A PárnaBeszéd tudomány, a művészet, a technológia és a sci-fi különböző eszközein keresztül olyan lehetséges jövőképeket vizsgál, amelyekben a technológia sikeresen kapcsolódik álmodó elménkhez, és azt vizgálja, hogy ennek a kölcsönhatásnak milyen következményei lehetnek egyéni és társadalmi szinten.

A virtuális tereket használó fiatalok társas viselkedésének megismerése és megoldások keresése a metaverzumban előforduló veszélyes helyzetekre annak érdekében, hogy biztonságosabb közeg jöjjön létre az új generáció számára.

Lehet-e egy természeti jelenetet interaktív, 3D-s VR-környezetben újraalkotni és fejre illeszthető kijelzőn (VR HMD-n) keresztül élvezni az intenzívebb kikapcsolódás érdekében, és ha igen, hogyan?

Hub Lead

Immersion & Interaction Hub vezető

bakk@mome.hu

Researchers

Kutató

edwina.portocarrero@mome.hu

Kutató

chovanec.sam@mome.hu

Kutató

gschanes.sebastian@mome.hu

Junior kutató

tolgyesi.borbala@mome.hu

Research Hubs

A fogyatkozó nyersanyagok és erőforrások, a változó igények és a fenntarthatósággal kapcsolatos aggodalmak megkövetelik, hogy új anyagokat kutassunk és fejlesszünk. Anyagközpontú tervezési megközelítéssel dolgozunk, hogy megértsük és újrafogalmazzuk az emberiség és a minket körülvevő anyagok közötti dinamikát, hogy így alakítsuk a jövőt.

Az elmúlt évtizedek során az egyének számára vagy róluk készült, valamint az általuk generált adatok számának növekedése egyre összetettebbé tette az adatalapú narratívákat. Ezek megértése gyakran kihívást jelent a laikusok számára. Kutatásink célja, hogy ezeket az adatnarratívákat demisztifikáljuk, lehetővé téve az emberek számára az adatok megértését, értelmezését és hatékonyabb felhasználását. Ezáltal elősegítjük az ember és az adatok közötti érthetőbb, inkluzívabb és átláthatóbb interakciókat a mindennapi életben.

Az éghajlatváltozás, a társadalmi egyenlőtlenségek, a városi mobilitás és más, napjainkat egyre inkább befolyásoló kérdések arra sarkallnak minket, hogy közösen gondolkodjunk arról, hogyan támogathatja a design a pozitív változásokat. A hub részvételi, gyakorlati alapú designkutatásai hozzájárulnak egy fenntarthatóbb gazdaság és egy mindenki számára rugalmasabb társadalom megteremtéséhez.
Member of the European
Network of
Innovative
Higher Education Institutions
9 Zugligeti St,
Budapest, 1121